Unia Europejska - Projekty
Strona główna/Przedszkole/ZDALNE NAUCZANIE/ZDALNE NAUCZANIE - grupa ŻABKI

ZDALNE NAUCZANIE - grupa ŻABKI

NAUCZANIE ZDALNE grupa  "Żabki" , 

wychowawca Honorata Kozicka

 

 

Poniedziałek  29.03.2021r.  Agnieszka R.

  1. Praca plastyczna „Wielkanocna kurka” Rozwijanie sprawności manualnej.

Potrzebne będą: kolorowe kartki, jedna kartka z bloku technicznego, nożyczki, klej.

 

 

 

Środa 31.03.2021r.  Agnieszka R.

  1. Poranna gimnastyka do piosenki „Bella ciao” Z nogi na nogę………

https://www.youtube.com/watch?v=DhD6RgEZIxo

 

Drodzy rodzice i kochane przedszkolaki!

Zbliżają się Święta Wielkanocne, dlatego też dzisiejsze aktywności będą z nimi związane. Postaramy się rozwinąć spostrzegawczość, umiejętność klasyfikacji oraz poćwiczymy pamięć.

 

  1. Zabawa „Gdzie ukryły się pisanki?” (jeśli macie państwo możliwość wydrukowania to w załączniku podsyłam kilka pisanek. Możemy z kolorowego papieru wyciąć kilka pisanek oraz narysować na nich wzory- tak aby dziecko mogło :posegregować według wzorów, rozmiaru np. od największej do najmniejszej.

Rozkładamy przygotowane pisanki w różnych miejscach.

 

Propozycje kilku zabaw:

 

  1. „Gdzie ukryły się pisanki?”

Przy melodii do piosenki : https://www.youtube.com/watch?v=GxNEUPCe458

dzieci maszerują i rozglądają się. Podczas przerwy w muzyce szukają ukrytych sylwet pisanek.

 

  1. Zabawa „Znajdź takie same pisanki”

Dzieci po znalezieniu sylwet pisanek segregują je według wzorów oraz rozmiaru od największej do najmniejszej.

 

  1. „Wyścig z jajkiem”

 

Świetna prosta zabawa zręcznościowa, która przysporzy dużo śmiechu, radości. Potrzebna będzie łyżka, plastikowe lub styropianowe jajko może być piłeczka pingpongowa. Można utrudnić zadanie tworząc tor przeszkód. Zadanie graczy polega na dotarciu do mety, bez upuszczenia jajka.

 

  1. Bajka wielkanocna:

https://www.youtube.com/watch?v=CmtqWLGWHWQ

 

  1. „Marmurkowe pisanki” załącznik

 

 

 

Piątek  02.04.2021r.  Agnieszka R.

  1. Wysłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania: Co robiło Słońce?; Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, kolejne?; Dlaczego Słońce budziło Kotki, Kurczaczka, Zajączka i Baranka?; Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

„Bajeczka wielkanocna”   autor Agnieszka Galica

   Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.  Jeszcze chwilkę - mruczały wierzbowe Kotki - daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać? A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: - Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka - puk - puk i przygrzewało mocno. - Stuk - stuk - zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. - Najwyższy czas - powiedziało - to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. - Już czas, Wielkanoc za pasem - odpowiedziało Słońce - a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. - Kogo? Kogo? - dopytywał się Zajączek, kicając po łące. - Kogo? Kogo? - popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie. - Kogo? Kogo? - szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki. A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać. - Wstawaj śpioszku - mówiło - baś, baś, już czas, baś, baś. A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń - dzeń, dzeń - dzeń. Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe. - Co to? Co to? - pytał Zajączek. - Dlaczego tak dzwoni? - piszczał Kurczaczek. I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. - To już święta, święta, święta - szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

 

W wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zającem

Podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc

Wierzbę pytają.

 

  1. Czy pamiętacie figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt i prostokąt?

piosenka o figurach geometrycznych.

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

Po każdej zwrotce narysuj w powietrzu i na plecach rodzeństwa lub rodziców: trójkąt, prostokąt, kwadrat i koło.

  1. Juz pojawiła się ta piosenka w tym tygodniu przypomnij sobie w jakiej zabawie.

Proszę spróbuj ją zaśpiewać.

https://www.youtube.com/watch?v=GxNEUPCe458

Kochane Żabki! Chyba będziecie teraz potrzebni w domowych obowiązkach: ostatnie przedświąteczne porządki, pomoc w kuchni, szykowanie koszyczka i oczywiście pisanek!

Pozdrawiam Was bardzo gorąco, życzę Wam i waszym najbliższym zdrowych i wesołych świąt!  pani Agnieszka. 

 

Wtorek  06.04 „Żabki”

 

  1. Zachęcam dzieci do wiązania butów. Filmik

https://www.youtube.com/watch?v=nqmcSDdZ664

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa Buty Basi.

https://www.youtube.com/watch?v=BsUGYvBZRuU

  1. Bajka Szewc i Elfy.

https://www.youtube.com/watch?v=IypTQ3KTryA

 

 

Środa 07.04 „Żabki”

  1. Teatr- wiersz J.Koczanowska.
  2. Żywy teatrzyk- odgrywania postaciteatralnych przez dzieci.3

3.https://pracaplastyczna.pl/index.php/teatr/27-krolewna-wrozka-z-teczowej-doliny-kukielka - królewna - kukiełka z plastikowej łyżki, papieru kolorowego i sznurka

4.http://krokotak.com/2013/04/crocodiles-from-the-nile/ - kukiełka „Krokodyl z harmonijkowym brzuszkiem

  1. https://www.youtube.com/watch?v=wPpZ1qpH_ao&t=542s&ab - bajkowe ćwiczenia dykcyjne
  2. Karty pracy -ćwiczenia grafomptoryka.

A. Rajwa:

  1. Gimnastyka poranna do piosenki „Pięta kciuk”

https://www.youtube.com/watch?v=RyrEYiGKCxc

  1. Przypomnij sobie Dni Tygodnia razem z Misiem i Margolcią

https://www.youtube.com/watch?v=888XGKjqN6k

Zwracam się do Was drodzy rodzice aby przypominać dzieciom codziennie o dniach tygodnia np. witaj dzisiaj jest poniedziałek jutro będzie wtorek. Dziś jest wtorek a np. w środę pojedziemy do babci. Czy pamiętasz jaki dziś dzień?

Proszę żeby w codziennych czynnościach przypominać dzieciom o dniach tygodniach w ten sposób łatwiej im będzie zapamiętać. Dziękuję!

  1. „Matematyka jest królową nauk”, a wprowadzanie w jej tajniki w formie zabawowej zaczyna się już w przedszkolu.

W  edukacji najważniejsze są osobiste doświadczenia dziecka, które rozwijają myślenie, hartują odporność oraz tworzą pojęcia i doskonalą umiejętności. Im więcej nauczymy dziecko w wieku przedszkolnym, tym większe sukcesy matematyczne odniesie w życiu. 

Z naszych doświadczeń z pracy z dziećmi wynika, że na tym etapie rozwojowym dzieci przedszkolne lubią zabawy i ćwiczenia z związane z matematyką.

ORIENTACJA PRZESTRZENNA - czyli kształtowanie umiejętności, które pozwolą dziecku dobrze orientować się w przestrzeni i swobodnie rozmawiać o tym, co się wokół niego znajduje. Kompetencje te powinno się kształtować zgodnie z prawidłowościami rozwojowymi przez cały okres wychowania przedszkolnego. W pierwszej kolejności dziecko uświadamia sobie położenie przedmiotów wokół siebie, w stosunku do własnego ciała, znacznie później potrafi określić stosunek między przedmiotami na podstawie położenia pierwszych względem innych. Orientację przestrzenną rozwijają między innymi wszelkiego typu aktywności związane z tworzeniem labiryntów.

 

Przykłady zabaw:

LEWA-PRAWA

Cel: wprowadzenie stron lewa- prawa.

Należy wykonać kilka podskoków, by przyspieszyć akcję serca. Odszukać, gdzie bije serce, rękę bliższą sercu zostawiamy na tym miejscu, bierzemy frotkę i zakładamy na rękę- informujemy - to lewa ręka.

Zobaczymy co mamy po lewej stronie? (lewe ucho, oko, itp.)

Wyciągnij do przodu lewą rękę- pokaż i powiedz, co widzisz po lewej stronie? itd. (to samo robimy z prawą stroną, ręką - frotka w tym czasie cały czas pozostaje na lewej ręce) .

 

 MARSZ POD DYKTANDO

Cel: utrwalenie stron ( z frotką na lewej ręce)

Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej.

-Idź w prawo 2 kroki…

-Idź do przodu 4 kroki… do tyłu 1 krok…teraz 3 kroki  w lewo, itd.

 

RYTMY - traktowane jako sposób rozwijania umiejętności skupienia uwagi na prawidłowościach i korzystania z niej w różnych sytuacjach. Jest to ważne przy nabywaniu umiejętności liczenia oraz dla zrozumienia sensu mierzenia. Rytm jest obecny w wielu formach aktywności człowieka. Język, którym się posługujemy ma określony rytm i melodię. Matematyka także wypełniona jest rytmami. Liczenie wywodzi się z rytmów wskazywania obiektów. Warto zatem zająć się kształtowaniem dziecięcej zdolności do dostrzegania regularności rytmicznych. Łatwiej będzie dziecku zrozumieć świat, w którym żyje. Swoje działania rozpoczynamy od układania prostych i krótkich ciągów powtarzalnych układów, by zakończyć na tych nieco bardziej skomplikowanych.

Przykłady zabaw:

ZABAWY W ECHO

Cel: dostrzeganie rytmu i układanie go.

Powtarzanie słów lub krótkich tekstów z uwzględnieniem podanego rytmu, tempa, dynamiki, intonacji itp.

KOLOROWE KORALIKI 

Cel: wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych i kontynuowania rytmów w sytuacjach zadaniowych.

Mama lub tata przygotowuje koraliki w różnych kolorach lub kształtach. Układa przed dzieckiem wzór, np. O - ⌂ - O - ⌂ …..dziecko układa w takiej samej kolejności głośno określając kolor lub kształt koralika, np. koło- domek- koło- domek. Utrudniając zadanie dokładamy jeszcze inny kolor lub kształt koralika.

 

  1. Bardzo ważnym działaniem na rzecz rozwoju intelektualnego, kreatywności i budowania więzi jest czytanie dziecku książek. Czytanie rozwija wyobraźnię, zwiększa zasób słów, wprowadza dziecko w świat symboli i wartości. Dzięki temu rozumie ono lepiej tekst  i polecenia, poznaje świat kultury, dowiaduje się o nowych rzeczach. Jeśli zaś dziecko jest uzależnione od telewizora, gier komputerowych, jego świat staje się schematyczny   i pozbawiony oryginalności.

 

Pamiętajmy, że często prosta, tradycyjna zabawa inspiruje do poszukiwań i można sie nią dłużej bawić.

 

Proste zabawy rozwijające twórcze myślenie i percepcję:

 

- Znajdź na obrazku osobę, która ma np. jasne włosy, spodnie, okulary, biżuterię. Znajdź szczegółu na obrazku.

- Znajdź w pomieszczeniu przedmioty wykonane z określonych materiałów lub kształtu, ciepłe lub zimne, miękkie lub twarde.

- Dokończ bajkę - ułóż opowiadanie z gotowych słów.

- Znajdź nowe zastosowanie dla przedmiotów, np. do czego poza piciem może służyć kubeczek?

- Ćwiczenie ekspresji - przedstaw się za pomocą gestu.

- Rozpoznawanie przedmiotów z zamkniętymi oczami.

- Rysowanie np. przedmiotów, które mają dziwne, nowe zastosowanie.

- Ćwiczenia z wyobraźni - wyobraź sobie, że jesteś plasteliną, płatkiem śniegu.

- Popatrz na przedmiot i opowiedz o nim.

 

https://www.domowyprzedszkolak.pl/

 

Środa 07.04.2021

 

  1. Jak powstaje spektakl teatralny?

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0 - film edukacyjny

  1. Film „Teatrzyk cieni. Wszystko zaczyna się od przedszkola”

https://www.youtube.com/watch?v=t4IFBIIyoTA

  1. Gimnastyka przedszkolaka - zestaw ćwiczeń.

4.Piłka z gazety  -ćwiczenie usprawniające sprawność manualną. Ćwiczymy i dobrze się bawimy.

 

 

Czwartek 08.04.2021

1.Zagadki - Na dobry początek spróbujcie rozwiązać kilka zagadek słuchowych związanych z teatrem. Poproście mamusie lub tatusia o ich odczytanie.

2.Kartonowa scena-  spróbujcie wykonać z pomocą mamusi lub tatusia kartonową scenę, którą będziecie mogli wykorzystać do tworzenia własnych, domowych spektakli teatralnych. 3. Ćwiczenia https://youtu.be/LNouuY9zrKQ

4.Karty pracy -połącz ze sobą odpowiednie obrazki, pokoloruj według wzoru.

  1. „Złap butelkę” - ćwiczenie wzmacniające mięśnie grzbietu.

Dziecko i rodzic siadają naprzeciw siebie, w dość dużej odległości, nogi

rozłożone na boki. Dziecko stara się turlać butelkę do rodzica naprzeciwko,

przyciągając maksymalnie tułów do dywanu. Wypycha butelkę i siada z

wyprostowanymi plecami. Rodzic wykonuje to samo ćwiczenie.

 

  1. „Z jakiej to bajki?” - zagadki słuchowe.

Rodzic prezentuje fragmenty piosenek ze znanych bajek, dzieci odgadują tytuły .

 

Psi Patrol

https://www.youtube.com/watch?v=TOObNE05oSg

Masz i niedźwiedź

https://www.youtube.com/watch?v=sXaxEtxe5y0

Pidżamersi

https://www.youtube.com/watch?v=LKpm56W94QA

Blaze i Mega maszyny

https://www.youtube.com/watch?v=M7gi_SFlggc

 

  1. „Dzieci lubią gimnastykę” - doskonalimy motorykę dużą

https://www.youtube.com/watch?v=Q3tOW06wTBU

 

Piątek 9.04.2021

  1. Zagadki - przedszkolaki zgadują, jakie słowa zaczynające na „d” ukryte są w zagadkach.

2.Ćwiczenie doskonalące nawyk prawidłowej postawy ciała.

3.Ćwiczenia oddechowe.„Wdech i wydech z piłką”.

4.Ćwiczenie wzmacniające mięśnie grzbietu odcinka górnego i mięśnie ramion, barków.

5.Figury geometryczne -karty pracy.

6.Rytmiczńośc wzoru -karty pracy.

 

 

Poniedziałek 12.04.21r.

 

  1. Wiosenne powroty ptaków

https://drive.google.com/file/d/12lAsgEeNFGWvfTN979ZUb9R3M1u3F0yH/view

  1. Uwazność i spokójj- ćwiczenia

https://youtube.com/watch?v=18SpO_lyH2Q&feature=share

  1. Karty pracy - rozwijamy spostrzegawczość

https://drive.google.com/drive/mobile/folders/1HGrUkNHZ312Ae2odq8saLc4biDo-Yrh1/1kAaAtcJk6_8bt2rQzqdIo-EMOQWEQGal?usp=sharing&sort=13&direction=a

 

 

Wtorek 13.04.21.r

 

  1. Ważne sprawy -Savoir-Vivre

https://youtube.com/watch?v=8PGR50vcJgI&feature=share

2.Karty pracy- jak układać sztućce, zadania matematyczne.

  1. Ćwiczenia - rytmiczna rozgrzewka.

WTOREK   „Żabki” 13.04

Doskonalenie motoryki małej, spostrzegawczości wzrokowej.

1.     Zabawa nakrętkami

https://www.youtube.com/watch?v=M04I4uAJKnk

2.     Woreczki sensoryczne dla dzieci - zabawa zamiast tabletu.

https://www.youtube.com/watch?v=gbIQwBK1mR8

  1. Zabawy matematyczne

- przeliczanie z wykorzystaniem nakrętek,

- przeliczanie „Wynik”- jaka ukryła się cyfra?  Potrzebna będzie świeca i farby.

 

 

Środa 14.04.21r.

1.Domowe zabawy ruchowe

https://youtu.be/d9iT7iuIr9s

2.Masa kisielowa- rozwijanie wyobraźni i kreatywności

  1. Księżniczka Popi-zajęcia plastyczno-techniczne

4.Karty pracy-kolorowanie według kodu

  1. Zagadki

ŚRODA „ŻABKI” 14.04

  1. Zabawy ruchowe - Mały sportowiec w domu.

https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

  1. "Czy każdy zasługuje na szacunek?"


  „Kornelia i Stefan” - rozmowa o szacunku na podstawie opowiadania.

"Kornelia i Stefan"
Joanna M. Chmielewska

 

Czwartek 15.04.21.r

 

1.Sensoryczne błotko- motoryka mała

  1. Karty pracy -grafomotoryka, połączw pary

3.Masaż z rymowanką M. Bogdanowicz „Pizza”

 

Piątek 16.04.21r.

1.Kierunki i przestrzeń w podskokach rytmika dla dzieci

 https://youtu.be/23CmYNuEipk

2.Leśne opowieści dla dzieci - słuchowisko

https://youtu.be/cs706BU_7wU

3.Masaż z rymowanką M.Bogdanowicz „Płyneła sobie rzeczka”

  1. Karty pracy- pokoloruj według kodu, znajdz różnicę

 Piątek  16.04  „Żabki”  

Na zakończenie tygodnia, przesyłam kilka ciekawych propozycji zabaw. Udanej zabawy. Do zobaczenia w poniedziałek pozdrawiam.

  1. Zabawy na nudę w domu.

https://www.youtube.com/watch?v=BjODc8_oZB8

  1. Zabawy z klamerkami. Doskonalenie sprawności manualnej.

             https://www.youtube.com/watch?v=2a4p_G-GqMo

  1. Kreatywna zabawa muzyczno - ruchowa dla dzieci i rodziców.

https://www.youtube.com/watch?v=U2-l87iDqU8

https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

  1. W górę, ręce w górę.

https://www.youtube.com/watch?v=GS1qV8M32Gk

do góry