ZDALNE NAUCZANIE - grupa SÓWKI
NAUCZANIE ZDALNE GRUPA „MĄDRE SÓWKI”,
wychowawca Ilona Kubica
29.03.2021
Temat dnia: „SYMBOLE WIELKANOCNE”
- https://www.youtube.com/watch?v=gBEDgci-5nU&ab_channel=PlanetaBystrzaków-"Święta wielkanocne”-piosenka animowana
- https://www.youtube.com/watch?v=JMbbv83DgUM&ab_channel=PatrycjaLipińska- „Wielkanocny stół”-piosenka animowana
- https://www.youtube.com/watch?v=Xdz5kjhej-I&ab_channel=Edusiaki-"Jak narysować zająca”
- https://www.youtube.com/watch?v=0GxDV7Ux590&ab_channel=LidiaAntkowiak- prace plastyczne
- https://www.youtube.com/watch?v=gBEDgci-5nU&ab_channel=PlanetaBystrzaków- „Wielkanoc”prezentacja
- https://www.youtube.com/watch?v=mHlt1vH9Q8I&ab_channel=WytłumaczyćCi?- prezentacja-nauka czytania-łączenie sylab-pary wyrazów
30.03.2021
Temat dnia: PISANKOWE ZWYCZAJE
- https://www.youtube.com/watch?v=EFtNTCZg-WQ&ab_channel=WytłumaczyćCi?- UTRWALENIE LITERY „J”
2.https://www.youtube.com/watch?v=_wW5koMSrDk&ab_channel=MalaRu-ZAGADKI WIELKANOCNE
- „Pisanki”-kolorowanki
4.Karta pracy- łączenie wyrazów z obrazkiem
- Karta pracy - zakodowane dodawanie
- https://www.youtube.com/watch?v=hXKxwc_90lI&ab_channel=Kiddoland-edukacjaizabawa- JAK NARYSOWAĆ KURCZAKA
31.03.2021
TEMET DNIA: „TRADYCJE WIELKANOCNE”
1.Smigus dyngus”-prezentacja https://www.youtube.com/watch?v=MXr5pWMtKqc&ab_channel=BajkowyZakątek
2.Tangram z elementów jajka
https://www.youtube.com/watch?v=kWDQxrrKH_s&ab_channel=AkademiaNauczyciela -
3.RODZAJE PISANEK
https://www.youtube.com/watch?v=kLxihO59W3s&ab_channel=AkademiaNauczyciela-
4.WIELKANOC PREZENTACA
5.zadania plastyczne
Środa 31.03.2021r. Agnieszka R.
Dzień Dobry, zaczynamy od piosenki, po wysłuchaniu odpowiedzcie na poniższe pytania „Idą święta, Wielkanocne, idą święta” - zaśpiewajcie.
https://www.youtube.com/watch?v=B3AVIa8MJbQ
Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach każdy zając pamięta.
Do koszyczka zapakuje słodycze
i na święta ci przyniesie moc życzeń.
Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach i kurczątko pamięta.
W żółte piórka się ubierze, wesołe
wśród pisanek będzie biegać po stole.
Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach nasz baranek pamięta.
Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący,
będzie dzwonił, będzie skakał po łące.
- Jakie zwierzątka występują w piosence? Które z nich będą gościły na Waszych stołach wielkanocnych? Będą z czekolady czy lukru?
- Na Waszych stołach z pewnością znajdą się pisanki lub kraszanki.
- „Wyścig z jajkiem”
Świetna prosta zabawa zręcznościowa, która przysporzy dużo śmiechu, radości. Potrzebna będzie łyżka, plastikowe lub styropianowe jajko może być piłeczka pingpongowa. Można utrudnić zadanie tworząc tor przeszkód. Zadanie graczy polega na dotarciu do mety, bez upuszczenia jajka.
- „Marmurkowe pisanki” załącznik
- A, że zbliżają się święta wielkimi krokami, dzisiaj proszę Was, pomóżcie swoim Rodzicom w czynnościach dnia codziennego np. w posprzątaniu swojego pokoju, czy podczas przygotowywania obiadu. Posegregujcie klocki, odłóżcie misie, samochody oraz lalki na swoje miejsca. Pamiętajcie: „O zabawki zawsze dbamy, po zabawie posprzątamy. Każdy przedszkolaczek wie po zabawie sprząta się”. POWODZENIA!!
01.04.2021
TEMAT DNIA: „ KOSZYK WIELKANOCNY”
- NA WIELKANOCNYM STOLE-https://www.facebook.com/messenger_media?thread_id=3173077296104062&attachment_id=467039358047995&message_id=mid.$gAAtF5aEUQn5-vb6p5l4jHkyR
2.KARTA PRACY-obliczanie działań na jajeczkach. Łączenie z odpowiednim koszykiem.
- filmik edukacyjny”Wielkanoc”https://www.youtube.com/watch?v=nDlJVu4rXrU&ab_channel=Kubuś-
4.kolorowanki wielkanocne,propozycje zajęć plastycznych
02.04.2021
TEMAT DNIA:„WIELKANOCNE PRZYSMAKI”-
opowiadanie Barbary Szelągowskiej "Wielkanocne pyszności"- ilustracja do opowiadania-odpowiedzi na pytania
https://www.youtube.com/watch?v=TG6u80mc4Qw&ab_channel=PozytywnieNakręconaMama- WIELKANOCNE ZADANIA
https://www.youtube.com/watch?v=jpOdkNQLGQE&ab_channel=MichałKarepin-ŻYCZENIA WIELKANOCNE ANIMOWANE
Piosenka audio- „Święta Wielkanocne”
06.04.2021
Temat dnia: „Z KULTURĄ ZA PAN BRAT”
- https://www.youtube.com/watch?v=-oFhAkZLGSU&ab_channel=WytłumaczyćCi?-WPROWADZENIE GŁOSKI I LITERY F,f
- https://www.youtube.com/watch?v=_9bFunWBSjg&ab_channel=KlubKaczkiNiedziwaczki-PIOSENKA O LITERCE F,f
3..https://www.youtube.com/watch?v=FD297VLka3w&ab_channel=BeLikeBee-GameDeveloper- JAK NAPISAĆ LITERĘ F,f?
- KARTY PRACY-UTRWALENIE LITERY F,f
5. https://www.youtube.com/watch?v=t4IFBIIyoTA&ab_channel=OśrodekRozwojuEdukacji- TEATR CIENI-bajka animowana
- https://www.youtube.com/watch?v=HEuK3xj1uxk&ab_channel=around10minutes- TEATR CIENI -”CALINECZKA”
07.04.2021
Temat dnia: „ARTYŚCI TO MY”
1.https://www.youtube.com/watch?v=KIIHeYtcQDM&ab_channel=TeczowaNauka-
DODAWANIE I ODEJMOWANIE -prezentacja edukacyjna
2.ttps://www.youtube.com/watch?v=pRMXWxPT3b4&ab_channel=HappyColor- KUKIEŁKA Z ŁYŻKI DREWNIANEJ
3.https://www.youtube.com/watch?v=EIa3kCVI0Ag&ab_channel=Biedronka-TEATRZYK „SUPER ŚWIEŻAKI”
4.https://www.youtube.com/watch?v=99fBhpbMehM&ab_channel=PatrycjaBartosik-TEATRZYK KUKIEŁKOWY -”NA STRAGANIE”
5 KARTY PRACY
Środa 07.04 „Sówki”
- Zabawa muzyczno - ruchowa „Pięta kciuk”
https://www.youtube.com/watch?v=RyrEYiGKCxc
- „Matematyka jest królową nauk”, a wprowadzanie w jej tajniki w formie zabawowej zaczyna się już w przedszkolu.
W edukacji najważniejsze są osobiste doświadczenia dziecka, które rozwijają myślenie, hartują odporność oraz tworzą pojęcia i doskonalą umiejętności. Im więcej nauczymy dziecko w wieku przedszkolnym, tym większe sukcesy matematyczne odniesie w życiu.
Z naszych doświadczeń z pracy z dziećmi wynika, że na tym etapie rozwojowym dzieci przedszkolne lubią zabawy i ćwiczenia związane z matematyką.
ORIENTACJA PRZESTRZENNA - czyli kształtowanie umiejętności, które pozwolą dziecku dobrze orientować się w przestrzeni i swobodnie rozmawiać o tym, co się wokół niego znajduje. Kompetencje te powinno się kształtować zgodnie z prawidłowościami rozwojowymi przez cały okres wychowania przedszkolnego. W pierwszej kolejności dziecko uświadamia sobie położenie przedmiotów wokół siebie, w stosunku do własnego ciała, znacznie później potrafi określić stosunek między przedmiotami na podstawie położenia pierwszych względem innych. Orientację przestrzenną rozwijają między innymi wszelkiego typu aktywności związane z tworzeniem labiryntów.
Przykłady zabaw: LEWA-PRAWA
Należy wykonać kilka podskoków, by przyspieszyć akcję serca. Odszukać, gdzie bije serce, rękę bliższą sercu zostawiamy na tym miejscu, bierzemy frotkę i zakładamy na rękę- informujemy - to lewa ręka.
Zobaczymy co mamy po lewej stronie? (lewe ucho, oko, itp.)
Wyciągnij do przodu lewą rękę- pokaż i powiedz, co widzisz po lewej stronie? itd. (to samo robimy z prawą stroną, ręką - frotka w tym czasie cały czas pozostaje na lewej ręce) .
MARSZ POD DYKTANDO
Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej.
-Idź w prawo 2 kroki…
-Idź do przodu 4 kroki… do tyłu 1 krok…teraz 3 kroki w lewo, itd.
RYTMY - traktowane jako sposób rozwijania umiejętności skupienia uwagi na prawidłowościach i korzystania z niej w różnych sytuacjach. Jest to ważne przy nabywaniu umiejętności liczenia oraz dla zrozumienia sensu mierzenia. Rytm jest obecny w wielu formach aktywności człowieka. Język, którym się posługujemy ma określony rytm i melodię. Matematyka także wypełniona jest rytmami. Liczenie wywodzi się z rytmów wskazywania obiektów. Warto zatem zająć się kształtowaniem dziecięcej zdolności do dostrzegania regularności rytmicznych. Łatwiej będzie dziecku zrozumieć świat, w którym żyje. Swoje działania rozpoczynamy od układania prostych i krótkich ciągów powtarzalnych układów, by zakończyć na tych nieco bardziej skomplikowanych.
Przykłady zabaw:
ZABAWY W ECHO
Cel: dostrzeganie rytmu i układanie go.
Powtarzanie słów lub krótkich tekstów z uwzględnieniem podanego rytmu, tempa, dynamiki, intonacji itp.
KOLOROWE KORALIKI
Cel: wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych i kontynuowania rytmów w sytuacjach zadaniowych.
Mama lub tata przygotowuje koraliki w różnych kolorach lub kształtach. Układa przed dzieckiem wzór, np. O - ⌂ - O - ⌂ …..dziecko układa w takiej samej kolejności głośno określając kolor lub kształt koralika, np. koło- domek- koło- domek. Utrudniając zadanie dokładamy jeszcze inny kolor lub kształt koralika.
- Matematyka w zabawie
- https://eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne
- https://szaloneliczby.pl/przedszkole/
- https://www.domowyprzedszkolak.pl/
- https://eduzabawy.com/karty_pracy/
3.Bardzo ważnym działaniem na rzecz rozwoju intelektualnego, kreatywności i budowania więzi jest czytanie dziecku książek. Czytanie rozwija wyobraźnię, zwiększa zasób słów, wprowadza dziecko w świat symboli i wartości. Dzięki temu rozumie ono lepiej tekst i polecenia, poznaje świat kultury, dowiaduje się o nowych rzeczach. Jeśli zaś dziecko jest uzależnione od telewizora, gier komputerowych, jego świat staje się schematyczny i pozbawiony oryginalności.
Pamiętajmy, że często prosta, tradycyjna zabawa inspiruje do poszukiwań i można sie nią dłużej bawić.
Proste zabawy rozwijające twórcze myślenie i percepcję:
- Znajdź na obrazku osobę, która ma np. jasne włosy, spodnie, okulary, biżuterię. Znajdź szczegółu na obrazku.
- Znajdź w pomieszczeniu przedmioty wykonane z określonych materiałów lub kształtu, ciepłe lub zimne, miękkie lub twarde.
- Dokończ bajkę - ułóż opowiadanie z gotowych słów.
- Znajdź nowe zastosowanie dla przedmiotów, np. do czego poza piciem może służyć kubeczek?
- Ćwiczenie ekspresji - przedstaw się za pomocą gestu.
- Rozpoznawanie przedmiotów z zamkniętymi oczami.
- Rysowanie np. przedmiotów, które mają dziwne, nowe zastosowanie.
- Ćwiczenia z wyobraźni - wyobraź sobie, że jesteś plasteliną, płatkiem śniegu.
- Popatrz na przedmiot i opowiedz o nim.
https://www.domowyprzedszkolak.pl/
4.Karty pracy (załącznik) - doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, rozwijanie logicznego myślenia .
Piątek 09.04 „Sówki”
- Zabawy poranne
Zabawa z gazetami - ćwiczenia motoryki małej.
Dzieci trzymają w dłoniach gazety. Prowadzący wypowiada
różne polecenia: Podrzyj gazetę na paski.
Dmuchaj na paski: raz mocno, raz lekko. Zgnieć
paski, formując kulkę. Podrzucaj kulkę. Tocz kulkę
po podłodze. Skacz obunóż na kulce. Skacz po kulce
prawą nogą. Skacz po kulce lewą nogą. Ułóżcie
z gazety ścieżkę i przejdźcie po niej.
- Słuchanie wiersza D. Dziatełowskiej "Malarze" połączone z interpretacją ruchową
Mam tu farby, wiadra dwa, podnosimy wiaderka
pędzli różnych pięć. pokazujemy 5 paluszków
Pomalować co się da,
w przedszkolu mam chęć. malujemy zamaszyście pędzlem w powietrzu
Macham pędzlem wzdłuż i wszerz malujemy zamaszyście pędzlem w powietrzu
przyśpiewując w głos. udajemy ze trzymamy mikrofon i śpiewamy
Wybielone ściany już malujemy wałkiem
w powietrzu w górę i w dół i także mój nos dotykamy palcem nosa
- Ćwiczenie sprawności manualnej, kreatywności, ćwiczenia artykulacyjne.
Dzieci wydmuchują przez słomkę krople farby (po wyschnięciu będą to
postacie na ekranie TV), doklejają (bądź dorysowują) im oczy i elementy ciała.
Mogą też wymyśleć im imiona które wspólnie z rodzicami wypowiadają
dzieląc na sylaby.
- Zabawy muzyczno-ruchowe do piosenki - „Czy chudzi, czy grubi….”
https://www.youtube.com/watch?v=62c4lRkMJ44
08.04.2021
Temat dnia: „W MUZEUM I NA KONCERCIE”
1.https://www.youtube.com/watch?v=wtkLQgjVXCs&ab_channel=EwelinaTopolewskaczyta- CO TO JEST MUZEUM?-FILMIK EDUKACYJNY
2.https://www.youtube.com/watch?v=X7nZFUcYxmw&ab_channel=OdpoczywaMy- MUZEUM ZABAWEK W KUDOWIE ZDRÓJ
3.https://www.youtube.com/watch?v=u6hrV6Ni77M&ab_channel=OśrodekRozwojuEdukacji-KONCERT
4.https://www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc&ab_channel=AbcZabawa- SYLABY
5.https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM&ab_channel=WydawnictwoMuzycznaRodzina-ZAGADKI MUZYCZNE
6.https://www.youtube.com/watch?v=rXaURvBhjsI&ab_channel=PrzedszkoleRazem- INSTRUMENTY MUZYCZNE- ZAGADKI SŁUCHOWE
7.https://www.youtube.com/watch?v=ekXNa5da7jY&ab_channel=EwaMaria-PIOSENKA
„KONCERT”
8.https://www.youtube.com/watch?v=O_7YKhbBCyw&ab_channel=preschoolteacher-
09.04.2021
Temat dnia:” ZABAWY Z MUZYKĄ”
1.https://www.youtube.com/watch?v=6UYnHJqo7_4&ab_channel=ReginaMazza MUSICOGRAMA”CLAP CLAP SONG”
2.https://www.youtube.com/watch?v=MJaia3iONK4&ab_channel=TeamAnimation-WEO VEO- NAUKA TAŃCA
3.https://www.youtube.com/watch?v=tgbYZWfeVaM&ab_channel=Prof.JavierNavarro-MUZICIGRAMA
4.https://www.youtube.com/watch?v=lUYEvCly8Fo&ab_channel=PlankRoadPublishing-KONCERT FORTE -PIANO
5.KARTY PRACY
12.04.2021- PONIEDZIAŁEK
TEMAT DNIA: KWIECIEŃ - MIESIĄCEM ZDROWIA”
https://www.youtube.com/watch?v=PBbnOO1FSmI&ab_channel=Jangok-
„Kwiecien plecien” -piosenka animowana
KOLOROWANKA - :Kwiecień”
https://www.youtube.com/watch?v=7_Y8QekljEo&ab_channel=Biedronka- piosenka animowana „Piramida żywienia”
https://pl.pinterest.com/pin/778841329295157711/ - OBRAZEK „PIRAMIDA ŻYWIENIA”
KARTA PRACY- „Piramida żywienia”- wycinanie i sklejanie wg wzoru
13.04.2021- WTOREK
TEMAT DNIA: „ RUCH TO ZDROWIE”
https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K&index=13&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacjiŻywieniowej-aktywnosc fizyczna
https://www.youtube.com/watch?v=y1QWCQaDhbw&ab_channel=BoberkowyWorld- sporty i zabawy letnie-interaktywna prezentacja
KARTY PRACY : pisanie cyfry 9, poprawne sposoby pisania cyfr 0-10, ćwiczenia w dodawaniu
14.04.2021- ŚRODA
TEMAT DNIA-” ZDROWE PRODUKTY”
https://www.youtube.com/watch?v=U7OOKkx_SRc&ab_channel=Tulinki-zespółmuzycznydladzieci- piosenka „W zdrowym ciele zdrowy duch”
https://www.youtube.com/watch?v=ZzYZFbO0CAY&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacjiŻywieniowej-owoce i warzywa
https://www.youtube.com/watch?v=6IFZKkybDOY&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacjiŻywieniowej-woda i napoje
KARTA PRACY: krzyżówka, ćwiczenia w odejmowaniu
KARTY PRACY: wybieranie zdrowych produktów, obrazek „Co zawiera witaminę A,B,C,D?”wycinanie obrazków i dopasowanie do odpowiedniej witaminy
ŚRODA „SÓWKI” 14.04
Przypomnij sobie słowa piosenki . Mała Orkiestra Dni Naszych - Piosenka mądrych dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU
„Sport to zdrowie”
- uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu
- zachęcenie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu
Proponuję przeczytać dziecku wiersz: "Elementarz sportowy" - Edyta Pawlak
Prawda czy fałsz?” - quiz o ruchu.
Rodzic czyta kolejno zdania. Gdy dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, podnosi ręce w górę i pokazuje „słoneczka”, a gdy uzna, że zdanie jest fałszywe, uderza dłońmi o podłogę.
Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować. PRAWDA
Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji. FAŁSZ
Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze. PRAWDA
Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem. FAŁSZ
Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu. PRAWDA
4.Proponuję pobawić się przy piosence „ głowa, ramiona, kolana…”
( dziecko oraz rodzic pokazuje poszczególne części ciała wymienione w piosence w coraz szybszym tempie demonstrowanym przez pokazującego.)
Oto linki pomocnicze do zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
lub https://www.youtube.com/watch?v=wVs408x3s88&vl=pl
Jeżeli dziecko chciałoby jeszcze poćwiczyć, proponuję ćwiczenia na wesoło: https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM
Jako podsumowanie bajka edukacyjna pt; „Sport to zdrowie”. https://www.youtube.com/watch?v=sZZKiGbu40w
15.04.2021- ŚRODA
TEMAT DNIA: „ DBAM O CZYSTE CIAŁO”
https://www.youtube.com/watch?v=HSN9mM6lyzU&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K&index=3&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacjiŻywieniowej -produkty zbożowe
https://www.youtube.com/watch?v=49pgfTo_jEY&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K&index=5&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacjiŻywieniowej- mieso i wedliny
https://www.youtube.com/watch?v=Bhf2o5kPLrY&ab_channel=BLIŻEJPRZEDSZKOLA-MODA- piosenka animowana”MODA NA CZYSTE RECE”
https://www.youtube.com/watch?v=QaFHWfeVI6A&ab_channel=Piosenkidladzieci-bajubaju.tv-piosenka „Higiena”
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&t=73s&ab_channel=
"GIMNASTYKA W PODSKOKACH”
KARTY PRACY: ćwiczenia w dodawaniu, dobieranie sylab-tworzenie wyrazu do obrazka
16.04.2021- ŚRODA
TEMAT DNIA-” ZDROWE ZĘBY”
1.https://www.youtube.com/watch?v=gRIfRrZaOJU&ab_channel=Rossnę!-KRÓLIK HIGIENEK KONTRA ZĄBKI
2.https://www.youtube.com/watch?v=Z4j3MuGsTrU&ab_channel=BajeczkiPioseneczki- piosenka animowana „MYJ ZĘBY”
3.https://www.youtube.com/watch?v=9tbe0GrHeJo&t=36s&ab_channel=123Edukacja-JAK DBAĆ O HIGIENĘ
4.https://www.youtube.com/watch?v=_uutproBaoQ&ab_channel=ŚWIETLICAON-LINE- ZAGADKI
5/https://www.youtube.com/watch?v=mnLtG4UwWW8&ab_channel=KlinikaDobrejZabawy-MalinkoweAnimacje-CZYTANIE SYLABOWE
https://www.youtube.com/watch?v=gnLf9iquGAE&ab_channel=WCRSWrocław-
filmik edukacyjny”OJ,JAK MNIE BOLI ZĄB”
KARTY PRACY- zdrowy i chory ząb, dobieranie sylab w wyrazy, utrwalenie cyfry i liczby 9,obrazki- co to jest higiena, jak myć zęby.
Piątek 16.04. „Sówki” A. Rajwa:
„Wizyta u stomatologa”
1.Dzieci, proszę Was o wysłuchanie piosenki „Szczotka, pasta”
https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI
2.Opowiadanie „O Julce i jej bolącym ząbku”. Załącznik historyjka obrazkowa.
Julka jak co dzień wróciła z mamą z przedszkola. Jednak tego dnia dziewczynka była markotna. Na nic nie miała ochoty. Usiadła tylko w swoim ulubionym foteliku i milczała.
- Czy coś się stało? - zapytała mama.
- Nie, nic - odpowiedziała dziewczynka i dalej siedziała z ponurą miną.
- Jesteś smutna. Co się dzieje? - dopytywała mama.
- Mamusiu, ząb mnie boli - wyszeptała cichutko Julka.
- Nie martw się. Jutro pójdziemy do pani dentystki, która obejrzy twój ząbek i na pewno go wyleczy.
- Nie! Nie chcę iść do dentysty! Może przestanie mnie boleć. Nie idźmy tam jutro - prosiła dziewczynka.
Jednak w nocy było jeszcze gorzej - ząb bardziej bolał. Rano Julka razem z rodzicami siedziała już przed gabinetem stomatologicznym. Nagle otworzyły się drzwi. Pani doktor podeszła, przywitała się i zaprosiła wszystkich do środka.
- Julciu, pokażę ci teraz, jak wygląda mój gabinet - zwróciła się do dziewczynki. - Zobacz, tu jest bardzo fajny fotel. Rozkłada się, podnosi i opuszcza. Ta duża lampa i to małe lustereczko pomagają mi dokładnie obejrzeć wszystkie ząbki. A to jest świderek, który się obraca i czyści ząbki z próchnicowych robaczków. Dźwięk świderka przypomina troszkę dźwięk odkurzacza. Posłuchaj. A to są dmuchawki, które najpierw robią ząbkowi kąpiel, a potem go osuszają. Mam też specjalny żel i czarodziejską różdżkę, które usypiają na chwilę chory ząbek. Teraz zapraszam cię, usiądź na fotelu, a ja obejrzę sobie twoje ząbki, policzę je, a także zobaczę, czy są zdrowe.
Dziewczynka już się nie bała jak wcześniej, grzecznie usiadła i szeroko otworzyła buzię.
- Masz bardzo piękne białe ząbki - zauważyła pani dentystka. - Jeden tylko jest troszeczkę smutny, bo ma malutką dziurkę. Musimy go wyleczyć. Zaraz wyczyścimy go z próchnicowych robaczków.
Julka ścisnęła ramię mamy i zamknęła oczka. Siedziała na fotelu bardzo spokojnie. Słyszała tylko brzęczenie świderka.
- Julciu, twój ząbek jest już zdrowy i wesoły - powiedziała pani dentystka.
- To już? Nie było się czego bać - stwierdziła Julcia.
- Byłaś bardzo dzielna - pochwaliła dziewczynkę pani dentystka. - W nagrodę wręczam ci naklejkę dzielnego pacjenta i pastę do zębów. Pamiętaj, że trzeba myć zęby przynajmniej dwa razy na dzień - rano i wieczorem. Nie należy jeść też dużo słodyczy, bo próchnicowe robaczki bardzo lubią słodkości.
Julcia zapamiętała wszystko to, co powiedziała jej pani dentystka. Od tego dnia już się nie bała dentysty i chętnie chodziła do niego.
3.Proszę, aby dzieci odpowiedziały na pytania dotyczące opowiadania:
- Dlaczego Julka, gdy wróciła z przedszkola, była smutna?
- Co powiedziała jej mama?
-Jak wyglądała wizyta Julki u dentysty?
- Co Julka powiedziała, gdy pani dentystka skończyła leczyć jej ząbek?
- Jak czuła się Julka przed wizytą u dentysty?
- A czy wy wiecie, jak należy dbać o swoje ząbki?
4.Filmik edukacyjny „Jak pielęgnować zęby”
https://www.youtube.com/watch?v=rTB9z-pOtmw
- Gra matematyczna klamerki
https://www.youtube.com/watch?v=-EMf9Uy3D9s
- Zabawy na nudę w domu.
https://www.youtube.com/watch?v=BjODc8_oZB8
- Zabawy z klamerkami. Doskonalenie sprawności manualnej.
https://www.youtube.com/watch?v=2a4p_G-GqMo
- Kreatywna zabawa muzyczno - ruchowa dla dzieci i rodziców.
https://www.youtube.com/watch?v=U2-l87iDqU8
https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY
- W górę, ręce w górę.
https://www.youtube.com/watch?v=GS1qV8M32Gk