Strona główna/Przedszkole/ZDALNE NAUCZANIE - grupa SÓWKI

ZDALNE NAUCZANIE - grupa SÓWKI

NAUCZANIE  ZDALNE  GRUPA  „MĄDRE  SÓWKI”,

wychowawca Ilona Kubica

 

29.03.2021

Temat dnia: „SYMBOLE WIELKANOCNE”

  1. https://www.youtube.com/watch?v=gBEDgci-5nU&ab_channel=PlanetaBystrzaków-"Święta wielkanocne”-piosenka animowana
  2. https://www.youtube.com/watch?v=JMbbv83DgUM&ab_channel=PatrycjaLipińska- „Wielkanocny stół”-piosenka animowana
  3. https://www.youtube.com/watch?v=Xdz5kjhej-I&ab_channel=Edusiaki-"Jak narysować zająca”
  4. https://www.youtube.com/watch?v=0GxDV7Ux590&ab_channel=LidiaAntkowiak- prace plastyczne
  5.  https://www.youtube.com/watch?v=gBEDgci-5nU&ab_channel=PlanetaBystrzaków- „Wielkanoc”prezentacja
  6. https://www.youtube.com/watch?v=mHlt1vH9Q8I&ab_channel=WytłumaczyćCi?- prezentacja-nauka czytania-łączenie sylab-pary wyrazów

 

 

30.03.2021

Temat dnia: PISANKOWE  ZWYCZAJE

  1. https://www.youtube.com/watch?v=EFtNTCZg-WQ&ab_channel=WytłumaczyćCi?- UTRWALENIE LITERY „J”

2.https://www.youtube.com/watch?v=_wW5koMSrDk&ab_channel=MalaRu-ZAGADKI WIELKANOCNE

  1. „Pisanki”-kolorowanki

4.Karta  pracy- łączenie  wyrazów z obrazkiem

  1. Karta pracy - zakodowane dodawanie
  2. https://www.youtube.com/watch?v=hXKxwc_90lI&ab_channel=Kiddoland-edukacjaizabawa- JAK NARYSOWAĆ KURCZAKA

 

                         31.03.2021

   TEMET  DNIA: „TRADYCJE  WIELKANOCNE”

 

1.Smigus  dyngus”-prezentacja https://www.youtube.com/watch?v=MXr5pWMtKqc&ab_channel=BajkowyZakątek

2.Tangram z elementów  jajka

https://www.youtube.com/watch?v=kWDQxrrKH_s&ab_channel=AkademiaNauczyciela -

3.RODZAJE PISANEK

https://www.youtube.com/watch?v=kLxihO59W3s&ab_channel=AkademiaNauczyciela-

4.WIELKANOC PREZENTACA

5.zadania plastyczne

 

Środa 31.03.2021r.  Agnieszka R.

Dzień Dobry, zaczynamy od piosenki, po wysłuchaniu odpowiedzcie na poniższe pytania „Idą święta, Wielkanocne, idą święta”  - zaśpiewajcie.

https://www.youtube.com/watch?v=B3AVIa8MJbQ

Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach każdy zając pamięta.

Do koszyczka zapakuje słodycze

i na święta ci przyniesie moc życzeń.

Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach i kurczątko pamięta.

W żółte piórka się ubierze, wesołe

wśród pisanek będzie biegać po stole.

Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach nasz baranek pamięta.

Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący,

będzie dzwonił, będzie skakał po łące.

- Jakie zwierzątka występują w piosence? Które z nich będą gościły na Waszych stołach wielkanocnych? Będą z czekolady czy lukru?

- Na Waszych stołach z pewnością znajdą się pisanki lub kraszanki.

  1. „Wyścig z jajkiem”

Świetna prosta zabawa zręcznościowa, która przysporzy dużo śmiechu, radości. Potrzebna będzie łyżka, plastikowe lub styropianowe jajko może być piłeczka pingpongowa. Można utrudnić zadanie tworząc tor przeszkód. Zadanie graczy polega na dotarciu do mety, bez upuszczenia jajka.  

  1. „Marmurkowe pisanki” załącznik
  2. A, że zbliżają się święta wielkimi krokami, dzisiaj proszę Was, pomóżcie swoim Rodzicom w czynnościach dnia codziennego np. w posprzątaniu swojego pokoju, czy podczas przygotowywania obiadu. Posegregujcie klocki, odłóżcie misie, samochody oraz lalki na swoje miejsca. Pamiętajcie: „O zabawki zawsze dbamy, po zabawie posprzątamy. Każdy przedszkolaczek wie po zabawie sprząta się”. POWODZENIA!!

 

 

01.04.2021

 

     TEMAT  DNIA: „ KOSZYK  WIELKANOCNY”

  1. NA WIELKANOCNYM STOLE-https://www.facebook.com/messenger_media?thread_id=3173077296104062&attachment_id=467039358047995&message_id=mid.$gAAtF5aEUQn5-vb6p5l4jHkyR

2.KARTA  PRACY-obliczanie  działań na jajeczkach. Łączenie z odpowiednim koszykiem.

  1. filmik edukacyjny”Wielkanoc”https://www.youtube.com/watch?v=nDlJVu4rXrU&ab_channel=Kubuś-

 

4.kolorowanki wielkanocne,propozycje zajęć plastycznych

02.04.2021

TEMAT  DNIA:„WIELKANOCNE  PRZYSMAKI”-

opowiadanie Barbary Szelągowskiej "Wielkanocne pyszności"- ilustracja do opowiadania-odpowiedzi na pytania

https://www.youtube.com/watch?v=TG6u80mc4Qw&ab_channel=PozytywnieNakręconaMama- WIELKANOCNE  ZADANIA

https://www.youtube.com/watch?v=jpOdkNQLGQE&ab_channel=MichałKarepin-ŻYCZENIA WIELKANOCNE ANIMOWANE

Piosenka audio- „Święta  Wielkanocne”

 

06.04.2021

 

Temat dnia: „Z  KULTURĄ  ZA  PAN  BRAT”

 

  1. https://www.youtube.com/watch?v=-oFhAkZLGSU&ab_channel=WytłumaczyćCi?-WPROWADZENIE GŁOSKI I LITERY F,f

 

  1. https://www.youtube.com/watch?v=_9bFunWBSjg&ab_channel=KlubKaczkiNiedziwaczki-PIOSENKA O LITERCE F,f

 

3..https://www.youtube.com/watch?v=FD297VLka3w&ab_channel=BeLikeBee-GameDeveloper- JAK  NAPISAĆ LITERĘ  F,f?

  1. KARTY PRACY-UTRWALENIE LITERY F,f

5. https://www.youtube.com/watch?v=t4IFBIIyoTA&ab_channel=OśrodekRozwojuEdukacji- TEATR CIENI-bajka animowana

  1. https://www.youtube.com/watch?v=HEuK3xj1uxk&ab_channel=around10minutes-     TEATR CIENI -”CALINECZKA”

 

07.04.2021

 

Temat dnia: „ARTYŚCI  TO  MY”

1.https://www.youtube.com/watch?v=KIIHeYtcQDM&ab_channel=TeczowaNauka-   

DODAWANIE I ODEJMOWANIE -prezentacja edukacyjna

2.ttps://www.youtube.com/watch?v=pRMXWxPT3b4&ab_channel=HappyColor- KUKIEŁKA  Z ŁYŻKI  DREWNIANEJ

3.https://www.youtube.com/watch?v=EIa3kCVI0Ag&ab_channel=Biedronka-TEATRZYK „SUPER ŚWIEŻAKI”

4.https://www.youtube.com/watch?v=99fBhpbMehM&ab_channel=PatrycjaBartosik-TEATRZYK KUKIEŁKOWY -”NA  STRAGANIE”

5 KARTY PRACY

 

Środa 07.04 „Sówki” 

 

  1. Zabawa muzyczno - ruchowa „Pięta kciuk”

https://www.youtube.com/watch?v=RyrEYiGKCxc

  1. „Matematyka jest królową nauk”, a wprowadzanie w jej tajniki w formie zabawowej  zaczyna się już w przedszkolu.

W  edukacji najważniejsze są osobiste doświadczenia dziecka, które rozwijają myślenie, hartują odporność oraz tworzą pojęcia i doskonalą umiejętności. Im więcej nauczymy dziecko w wieku przedszkolnym, tym większe sukcesy matematyczne odniesie w życiu. 

Z naszych doświadczeń z pracy z dziećmi wynika, że na tym etapie rozwojowym dzieci przedszkolne lubią zabawy i ćwiczenia  związane z matematyką.

ORIENTACJA PRZESTRZENNA - czyli kształtowanie umiejętności, które pozwolą dziecku dobrze orientować się w przestrzeni i swobodnie rozmawiać o tym, co się wokół niego znajduje. Kompetencje te powinno się kształtować zgodnie z prawidłowościami rozwojowymi przez cały okres wychowania przedszkolnego. W pierwszej kolejności dziecko uświadamia sobie położenie przedmiotów wokół siebie, w stosunku do własnego ciała, znacznie później potrafi określić stosunek między przedmiotami na podstawie położenia pierwszych względem innych. Orientację przestrzenną rozwijają między innymi wszelkiego typu aktywności związane z tworzeniem labiryntów.

 

Przykłady zabaw:  LEWA-PRAWA

Należy wykonać kilka podskoków, by przyspieszyć akcję serca. Odszukać, gdzie bije serce, rękę bliższą sercu zostawiamy na tym miejscu, bierzemy frotkę i zakładamy na rękę- informujemy - to lewa ręka.

Zobaczymy co mamy po lewej stronie? (lewe ucho, oko, itp.)

Wyciągnij do przodu lewą rękę- pokaż i powiedz, co widzisz po lewej stronie? itd. (to samo robimy z prawą stroną, ręką - frotka w tym czasie cały czas pozostaje na lewej ręce) .

 MARSZ POD DYKTANDO

Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej.

-Idź w prawo 2 kroki…

-Idź do przodu 4 kroki… do tyłu 1 krok…teraz 3 kroki  w lewo, itd.

RYTMY - traktowane jako sposób rozwijania umiejętności skupienia uwagi na prawidłowościach i korzystania z niej w różnych sytuacjach. Jest to ważne przy nabywaniu umiejętności liczenia oraz dla zrozumienia sensu mierzenia. Rytm jest obecny w wielu formach aktywności człowieka. Język, którym się posługujemy ma określony rytm i melodię. Matematyka także wypełniona jest rytmami. Liczenie wywodzi się z rytmów wskazywania obiektów. Warto zatem zająć się kształtowaniem dziecięcej zdolności do dostrzegania regularności rytmicznych. Łatwiej będzie dziecku zrozumieć świat, w którym żyje. Swoje działania rozpoczynamy od układania prostych i krótkich ciągów powtarzalnych układów, by zakończyć na tych nieco bardziej skomplikowanych.

Przykłady zabaw:

ZABAWY W ECHO

Cel: dostrzeganie rytmu i układanie go.

Powtarzanie słów lub krótkich tekstów z uwzględnieniem podanego rytmu, tempa, dynamiki, intonacji itp.

KOLOROWE KORALIKI 

Cel: wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych i kontynuowania rytmów w sytuacjach zadaniowych.

Mama lub tata przygotowuje koraliki w różnych kolorach lub kształtach. Układa przed dzieckiem wzór, np. O - ⌂ - O - ⌂ …..dziecko układa w takiej samej kolejności głośno określając kolor lub kształt koralika, np. koło- domek- koło- domek. Utrudniając zadanie dokładamy jeszcze inny kolor lub kształt koralika.

3.Bardzo ważnym działaniem na rzecz rozwoju intelektualnego, kreatywności  i budowania więzi jest czytanie dziecku książek. Czytanie rozwija wyobraźnię, zwiększa zasób słów, wprowadza dziecko w świat symboli i wartości. Dzięki temu rozumie ono lepiej tekst               i polecenia, poznaje świat kultury, dowiaduje się o nowych rzeczach. Jeśli zaś dziecko jest uzależnione od telewizora, gier komputerowych, jego świat staje się schematyczny  i pozbawiony oryginalności.

Pamiętajmy, że często prosta, tradycyjna zabawa inspiruje do poszukiwań i można sie nią dłużej bawić.

Proste zabawy rozwijające twórcze myślenie i percepcję:

- Znajdź na obrazku osobę, która ma np. jasne włosy, spodnie, okulary, biżuterię. Znajdź szczegółu na obrazku.

- Znajdź w pomieszczeniu przedmioty wykonane z określonych materiałów lub kształtu, ciepłe lub zimne, miękkie lub twarde.

- Dokończ bajkę - ułóż opowiadanie z gotowych słów.

- Znajdź nowe zastosowanie dla przedmiotów, np. do czego poza piciem może służyć kubeczek?

- Ćwiczenie ekspresji - przedstaw się za pomocą gestu.

- Rozpoznawanie przedmiotów z zamkniętymi oczami.

- Rysowanie np. przedmiotów, które mają dziwne, nowe zastosowanie.

- Ćwiczenia z wyobraźni - wyobraź sobie, że jesteś plasteliną, płatkiem śniegu.

- Popatrz na przedmiot i opowiedz o nim.

https://www.domowyprzedszkolak.pl/

4.Karty pracy (załącznik) - doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, rozwijanie logicznego myślenia .

 

Piątek 09.04 „Sówki”

 

  1. Zabawy poranne

 Zabawa z gazetami - ćwiczenia motoryki małej.

Dzieci trzymają w dłoniach gazety. Prowadzący wypowiada

różne polecenia: Podrzyj gazetę na paski.

Dmuchaj na paski: raz mocno, raz lekko. Zgnieć

paski, formując kulkę. Podrzucaj kulkę. Tocz kulkę

po podłodze. Skacz obunóż na kulce. Skacz po kulce

prawą nogą. Skacz po kulce lewą nogą. Ułóżcie

z gazety ścieżkę i przejdźcie po niej.

 

  1. Słuchanie wiersza D. Dziatełowskiej "Malarze" połączone z interpretacją ruchową

 

Mam tu farby, wiadra dwa,                                     podnosimy wiaderka

pędzli różnych pięć.                                                 pokazujemy 5 paluszków

Pomalować co się da,

w przedszkolu mam chęć.                              malujemy zamaszyście pędzlem w powietrzu

Macham pędzlem wzdłuż i wszerz              malujemy zamaszyście pędzlem   w powietrzu

przyśpiewując w głos.                                         udajemy ze trzymamy mikrofon i śpiewamy

Wybielone ściany już malujemy wałkiem

w powietrzu w górę i w dół i także mój nos                          dotykamy palcem nosa

 

  1. Ćwiczenie sprawności manualnej, kreatywności, ćwiczenia artykulacyjne.

Dzieci wydmuchują przez słomkę krople farby (po wyschnięciu będą to

postacie na ekranie TV), doklejają (bądź dorysowują) im oczy i elementy ciała.

Mogą też wymyśleć im imiona które wspólnie z rodzicami wypowiadają

dzieląc na sylaby.

 

  1. Zabawy muzyczno-ruchowe do piosenki -  „Czy chudzi, czy grubi….”

https://www.youtube.com/watch?v=62c4lRkMJ44

 

 

08.04.2021

 

Temat dnia: „W  MUZEUM  I NA KONCERCIE”

 

1.https://www.youtube.com/watch?v=wtkLQgjVXCs&ab_channel=EwelinaTopolewskaczyta- CO TO JEST MUZEUM?-FILMIK EDUKACYJNY

2.https://www.youtube.com/watch?v=X7nZFUcYxmw&ab_channel=OdpoczywaMy- MUZEUM ZABAWEK W KUDOWIE ZDRÓJ

3.https://www.youtube.com/watch?v=u6hrV6Ni77M&ab_channel=OśrodekRozwojuEdukacji-KONCERT

4.https://www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc&ab_channel=AbcZabawa- SYLABY

5.https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM&ab_channel=WydawnictwoMuzycznaRodzina-ZAGADKI MUZYCZNE

6.https://www.youtube.com/watch?v=rXaURvBhjsI&ab_channel=PrzedszkoleRazem- INSTRUMENTY MUZYCZNE- ZAGADKI SŁUCHOWE

7.https://www.youtube.com/watch?v=ekXNa5da7jY&ab_channel=EwaMaria-PIOSENKA

„KONCERT”

8.https://www.youtube.com/watch?v=O_7YKhbBCyw&ab_channel=preschoolteacher-

 

09.04.2021

 

Temat dnia:” ZABAWY  Z  MUZYKĄ”

 

1.https://www.youtube.com/watch?v=6UYnHJqo7_4&ab_channel=ReginaMazza MUSICOGRAMA”CLAP CLAP SONG”

2.https://www.youtube.com/watch?v=MJaia3iONK4&ab_channel=TeamAnimation-WEO VEO- NAUKA TAŃCA

3.https://www.youtube.com/watch?v=tgbYZWfeVaM&ab_channel=Prof.JavierNavarro-MUZICIGRAMA

4.https://www.youtube.com/watch?v=lUYEvCly8Fo&ab_channel=PlankRoadPublishing-KONCERT FORTE -PIANO

5.KARTY  PRACY

 

 

 

 12.04.2021- PONIEDZIAŁEK

TEMAT  DNIA: KWIECIEŃ - MIESIĄCEM  ZDROWIA”

https://www.youtube.com/watch?v=PBbnOO1FSmI&ab_channel=Jangok-

„Kwiecien plecien” -piosenka animowana

 

KOLOROWANKA - :Kwiecień”

https://www.youtube.com/watch?v=7_Y8QekljEo&ab_channel=Biedronka- piosenka animowana „Piramida żywienia”

 

https://pl.pinterest.com/pin/778841329295157711/ - OBRAZEK „PIRAMIDA ŻYWIENIA”

 

KARTA  PRACY- „Piramida żywienia”- wycinanie i  sklejanie wg wzoru     

 

13.04.2021-  WTOREK

 TEMAT   DNIA: „ RUCH TO  ZDROWIE”

https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K&index=13&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacjiŻywieniowej-aktywnosc fizyczna

https://www.youtube.com/watch?v=y1QWCQaDhbw&ab_channel=BoberkowyWorld- sporty i zabawy letnie-interaktywna prezentacja

KARTY  PRACY : pisanie  cyfry  9, poprawne  sposoby pisania cyfr 0-10, ćwiczenia w dodawaniu

 

 

   14.04.2021- ŚRODA

   TEMAT  DNIA-” ZDROWE  PRODUKTY”

https://www.youtube.com/watch?v=U7OOKkx_SRc&ab_channel=Tulinki-zespółmuzycznydladzieci- piosenka „W zdrowym ciele zdrowy duch”

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZzYZFbO0CAY&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacjiŻywieniowej-owoce i warzywa

 

https://www.youtube.com/watch?v=6IFZKkybDOY&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacjiŻywieniowej-woda i napoje

 

KARTA  PRACY: krzyżówka, ćwiczenia w odejmowaniu

 

KARTY PRACY:  wybieranie zdrowych produktów, obrazek „Co zawiera witaminę A,B,C,D?”wycinanie obrazków i dopasowanie do odpowiedniej witaminy

             

 

ŚRODA „SÓWKI” 14.04 

Przypomnij sobie słowa piosenki . Mała Orkiestra Dni Naszych - Piosenka mądrych dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU

„Sport to zdrowie”

- uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu

 

- zachęcenie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu

 

Proponuję przeczytać dziecku wiersz:  "Elementarz sportowy" - Edyta Pawlak

 

Prawda czy fałsz?” - quiz o ruchu.

 

Rodzic czyta kolejno zdania. Gdy dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, podnosi ręce w górę i pokazuje „słoneczka”, a gdy uzna, że zdanie jest fałszywe, uderza dłońmi o podłogę.

 

Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować.       PRAWDA

Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji.   FAŁSZ

Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze.            PRAWDA

Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem. FAŁSZ

Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu.            PRAWDA

                 4.Proponuję pobawić się  przy piosence „ głowa, ramiona, kolana…”

( dziecko oraz rodzic pokazuje poszczególne  części ciała wymienione w piosence w coraz szybszym tempie demonstrowanym przez pokazującego.)

 

Oto linki pomocnicze do zabawy:

 

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

lub https://www.youtube.com/watch?v=wVs408x3s88&vl=pl

 Jeżeli dziecko chciałoby jeszcze poćwiczyć, proponuję ćwiczenia na wesoło: https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

 Jako podsumowanie bajka edukacyjna pt; „Sport to zdrowie”. https://www.youtube.com/watch?v=sZZKiGbu40w

 

                                             

15.04.2021- ŚRODA

  TEMAT  DNIA:  „ DBAM O  CZYSTE  CIAŁO”

https://www.youtube.com/watch?v=HSN9mM6lyzU&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K&index=3&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacjiŻywieniowej -produkty   zbożowe

 

https://www.youtube.com/watch?v=49pgfTo_jEY&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K&index=5&ab_channel=NarodoweCentrumEdukacjiŻywieniowej- mieso i wedliny

 

https://www.youtube.com/watch?v=Bhf2o5kPLrY&ab_channel=BLIŻEJPRZEDSZKOLA-MODA- piosenka animowana”MODA NA CZYSTE RECE”

 

https://www.youtube.com/watch?v=QaFHWfeVI6A&ab_channel=Piosenkidladzieci-bajubaju.tv-piosenka „Higiena”

 

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&t=73s&ab_channel=

"GIMNASTYKA W PODSKOKACH

 

KARTY  PRACY: ćwiczenia w dodawaniu, dobieranie sylab-tworzenie wyrazu do obrazka

 

16.04.2021- ŚRODA

 TEMAT  DNIA-” ZDROWE  ZĘBY”

 

1.https://www.youtube.com/watch?v=gRIfRrZaOJU&ab_channel=Rossnę!-KRÓLIK HIGIENEK KONTRA ZĄBKI

 

2.https://www.youtube.com/watch?v=Z4j3MuGsTrU&ab_channel=BajeczkiPioseneczki- piosenka animowana „MYJ ZĘBY”

 

3.https://www.youtube.com/watch?v=9tbe0GrHeJo&t=36s&ab_channel=123Edukacja-JAK DBAĆ O HIGIENĘ

 

4.https://www.youtube.com/watch?v=_uutproBaoQ&ab_channel=ŚWIETLICAON-LINE- ZAGADKI

 

5/https://www.youtube.com/watch?v=mnLtG4UwWW8&ab_channel=KlinikaDobrejZabawy-MalinkoweAnimacje-CZYTANIE  SYLABOWE

 

https://www.youtube.com/watch?v=gnLf9iquGAE&ab_channel=WCRSWrocław-

filmik  edukacyjny”OJ,JAK MNIE  BOLI  ZĄB”

KARTY PRACY- zdrowy i chory ząb, dobieranie sylab w  wyrazy, utrwalenie cyfry i liczby 9,obrazki- co to jest higiena, jak myć  zęby.

Piątek  16.04. „Sówki”  A. Rajwa:

„Wizyta u stomatologa”

 1.Dzieci, proszę Was o wysłuchanie piosenki „Szczotka, pasta”

 https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI

2.Opowiadanie „O Julce i jej bolącym ząbku”. Załącznik historyjka obrazkowa.

 Julka jak co dzień wróciła z mamą z przedszkola. Jednak tego dnia dziewczynka była markotna. Na nic nie miała ochoty. Usiadła tylko w swoim ulubionym foteliku i milczała.

- Czy coś się stało? - zapytała mama.

- Nie, nic - odpowiedziała dziewczynka i dalej siedziała z ponurą miną.

- Jesteś smutna. Co się dzieje? - dopytywała mama.

- Mamusiu, ząb mnie boli - wyszeptała cichutko Julka.

- Nie martw się. Jutro pójdziemy do pani dentystki, która obejrzy twój ząbek i na pewno go wyleczy.

- Nie! Nie chcę iść do dentysty! Może przestanie mnie boleć. Nie idźmy tam jutro - prosiła dziewczynka.

Jednak w nocy było jeszcze gorzej - ząb bardziej bolał. Rano Julka razem z rodzicami siedziała już przed gabinetem stomatologicznym. Nagle otworzyły się drzwi. Pani doktor podeszła, przywitała się i zaprosiła wszystkich do środka.

- Julciu, pokażę ci teraz, jak wygląda mój gabinet - zwróciła się do dziewczynki. - Zobacz, tu jest bardzo fajny fotel. Rozkłada się, podnosi i opuszcza. Ta duża lampa i to małe lustereczko pomagają mi dokładnie obejrzeć wszystkie ząbki. A to jest świderek, który się obraca i czyści ząbki z próchnicowych robaczków. Dźwięk świderka przypomina troszkę dźwięk odkurzacza. Posłuchaj. A to są dmuchawki, które najpierw robią ząbkowi kąpiel, a potem go osuszają. Mam też specjalny żel i czarodziejską różdżkę, które usypiają na chwilę chory ząbek. Teraz zapraszam cię, usiądź na fotelu, a ja obejrzę sobie twoje ząbki, policzę je, a także zobaczę, czy są zdrowe.

Dziewczynka już się nie bała jak wcześniej, grzecznie usiadła i szeroko otworzyła buzię.

- Masz bardzo piękne białe ząbki - zauważyła pani dentystka. - Jeden tylko jest troszeczkę smutny, bo ma malutką dziurkę. Musimy go wyleczyć. Zaraz wyczyścimy go z próchnicowych robaczków.

Julka ścisnęła ramię mamy i zamknęła oczka. Siedziała na fotelu bardzo spokojnie. Słyszała tylko brzęcze­nie świderka.

- Julciu, twój ząbek jest już zdrowy i wesoły - powiedziała pani dentystka.

- To już? Nie było się czego bać - stwierdziła Julcia.

- Byłaś bardzo dzielna - pochwaliła dziewczynkę pani dentystka. - W nagrodę wręczam ci naklejkę dziel­nego pacjenta i pastę do zębów. Pamiętaj, że trzeba myć zęby przynajmniej dwa razy na dzień - rano i wieczorem. Nie należy jeść też dużo słodyczy, bo próchnicowe robaczki bardzo lubią słodkości.

Julcia zapamiętała wszystko to, co powiedziała jej pani dentystka. Od tego dnia już się nie bała dentysty i chętnie chodziła do niego.

3.Proszę, aby dzieci odpowiedziały na pytania dotyczące opowiadania:

- Dlaczego Julka, gdy wróciła z przedszkola, była smutna?

- Co powiedziała jej mama?

-Jak wyglądała wizyta Julki u dentysty?

- Co Julka powiedziała, gdy pani dentystka skończyła leczyć jej ząbek?

- Jak czuła się Julka przed wizytą u dentysty?

- A czy wy wiecie, jak należy dbać o swoje ząbki?

 

4.Filmik edukacyjny „Jak pielęgnować zęby”

https://www.youtube.com/watch?v=rTB9z-pOtmw

 

- Gra matematyczna klamerki

https://www.youtube.com/watch?v=-EMf9Uy3D9s

- Zabawy na nudę w domu.

https://www.youtube.com/watch?v=BjODc8_oZB8

- Zabawy z klamerkami. Doskonalenie sprawności manualnej.

 https://www.youtube.com/watch?v=2a4p_G-GqMo

- Kreatywna zabawa muzyczno - ruchowa dla dzieci i rodziców.

https://www.youtube.com/watch?v=U2-l87iDqU8

https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

- W górę, ręce w górę.

https://www.youtube.com/watch?v=GS1qV8M32Gk

 

do góry