Unia Europejska - Projekty
Strona główna/Przedszkole/ZDALNE NAUCZANIE/ZDALNE NAUCZANIE - grupa KOTKI

ZDALNE NAUCZANIE - grupa KOTKI

NAUCZANIE ZDALNE  - od 29.03.2021r  do 9.04.2021r.

GRUPA „KOTKI”, wychowawca Dorota Jędrusik

 

Temat: WIELKANOCNE ZWYCZAJE -  29.03.2021r.  (poniedziałek)

1. Gimnastyka poranna  do piosenki „Pięta, kciuk”  https://www.youtube.com/watch?v=PZoBcNnjeBQ

2. Zapoznanie dzieci  ze  zwyczajami wielkanocnymi  podczas  oglądania  filmu edukacyjnego  „Domowe  Przedszkole- Wielkanoc”  

4. https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY„Wielkanocny zajączek”  -  praca plastyczna  z wykorzystaniem  rolki po papierze toaletowym  dodatkowo  inne propozycje  prac plastycznych  https://www.youtube.com/watch?v=RodXic0G-SE

5. Zabawa muzyczno-ruchowa do poznanej piosenki „Nasz szaraczek zając” . Przypominamy sobie  piosenkę, którą poznaliśmy w przedszkolu. Możemy poprosić mamę, tatę  do wspólnej  zabawy.

6.Przedświąteczne porządki !

Zapewne dobrze wiesz, że przed Świętami nie tylko przygotowuje się jajka, ale również szykuje świąteczne potrawy i robi się generalne porządki. To dużo pracy! Pomagaj Rodzicom w całości przygotowań do Świąt , a szybciej i dłużej będziesz mógł/mogła cieszyć się z Nimi świąteczną atmosferą. Piosenka o  przedświątecznym sprzątaniu https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

 

Temat: PISANKI - JAJKA MALOWANE  -  30.03.2021r. wtorek
1. Na początek dnia nasza gimnastyczna rozruszanka. Rozruszaj wszystkie części ciała !
2. Posłuchaj i spróbuj zaśpiewać piosenkę o pisankach. Policz, ile było pisanek w piosence? Jaka była pierwsza? Co było na drugiej, trzeciej? Teraz weź kartkę papieru i narysuj trzy jajka lub poproś mamę/tatę o pomoc. Następnie ozdób pisanki takimi wzorkami, jak w piosence. Powodzenia. Możesz pokazać swoją pracę
„Pisaneczki” - utrwalenie poznanej piosenki.
Leżą w koszyczku
piękne pisaneczki,
kolorowe, malowane,
ładnie układane.
ref. Pierwsza ma kropeczki,
druga gwiazdki złote,
a na trzeciej siedzi
malowany kotek. (bis)
W ten wielkanocny,
wielkanocny ranek,
poukładam w koszu
śliczne jajka malowane.
ref. Pierwsza ma kropeczki…
3. „Pisanki” - rozwijanie koncentracji uwagi, przybliżenie tradycji ozdabiania jajek.
https://www.youtube.com/watch?v=2JDB3XrIk24 - 5 sposobów na ozdobienie jajek
4. „Moja kolorowa pisanka” - ćwiczenie sprawności manualnej, grafomotoryki, kreatywności podczas przygotowywania pisanki.
Poproś mamę/tatę/babcię o ugotowanie dwóch jajeczek a później spróbujcie razem je ozdobić. Chętnie zobaczę Wasze kolorowe pisanki. Powodzenia !

 

 31.03.2021r. środa
Temat : UKŁADAMY I PRZELICZAMY PISANKI
 1.Na początek rozruszanka "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Tą rozruszankę doskonale znamy i zawsze chętnie przy niej fikamy! https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
2. Zabawa matematyczna "Liczymy pisanki" - karta pracy. Kotki doskonale liczą i układają od najmniejszego do największego. Pokażcie mamusi/tatusiowi jak wiele już umiecie.
3. Oglądanie bajki "Przygoda dwóch jajek" z jednoczesnym rysowaniem wg instrukcji https://www.youtube.com/watch?v=7l_-HRM6tsc
4. Gra edukacyjna - wielkanocne łączenie w pary - https://learningapps.org/10580824...
5. Ćwiczenia gimnastyczne - https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&t=258s - nasze gimnastyczne środy są bardzo ważne. Trzeba się dużo ruszać, żeby być zdrowym!

 

Temat: WIELKANOCNY KOSZYCZEK - 01.04.2021r.
  1. Pobudka Kotki śpioszki:) Poranna gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
  2. "KOSZYCZEK WIELKANOCNY" - Kochani Rodzice na pewno każdy z Was przygotowuje koszyczki z pokarmami do święcenia. Pokażcie swoim dzieciom ten krótki filmik i zastanówcie się razem, jakie pokarmy wkłada się do koszyczka wielkanocnego. Oczywiście jeśli chcecie możecie przygotować swój koszyczek a później wstawić zdjęcie pod postem
2. Teraz poćwiczymy pamięć : MEMORY WIELKANOCNE: https://zasobyip2.ore.edu.pl/.../7d14f298b7fab85822b1845.../
3. Zdanie matematyczne "Koszyczek". Powodzenia!
 
ZADANIA PANI AGNIESZKI :
 
1. Drodzy rodzice proszę o przeczytanie opowiadania
2. Pytania do tekstu: Co robiło Słońce?; Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, kolejne?; Dlaczego Słońce budziło Kotki, Kurczaczka, Zajączka i Baranka?; Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?
„Bajeczka wielkanocna” autor Agnieszka Galica
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków. Jeszcze chwilkę - mruczały wierzbowe Kotki - daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać? A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: - Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka - puk - puk i przygrzewało mocno. - Stuk - stuk - zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. - Najwyższy czas - powiedziało - to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. - Już czas, Wielkanoc za pasem - odpowiedziało Słońce - a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. - Kogo? Kogo? - dopytywał się Zajączek, kicając po łące. - Kogo? Kogo? - popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie. - Kogo? Kogo? - szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki. A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać. - Wstawaj śpioszku - mówiło - baś, baś, już czas, baś, baś. A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń - dzeń, dzeń - dzeń. Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe. - Co to? Co to? - pytał Zajączek. - Dlaczego tak dzwoni? - piszczał Kurczaczek. I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. - To już święta, święta, święta - szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:
 
W wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.
 
3. Proszę, aby dzieci utrwaliły poznane piosenki.
4. Gdy już będziecie mieli dość siedzenia przy stole i jedzenia wielkanocnych ciast - czas na odrobinę ruchu. Tutaj świetnie sprawdzą się zabawy, podczas których maluchy będą miały okazję się wyszaleć. Będzie to także fajnym urozmaiceniem świętowania dla rodziców.
- Turlanie jajkami
Każdy gracz dostaje jedno jajko ugotowane na miękko i na trzy cztery wypuszcza je z dłoni tak, by poturlało się do przodu. Wygrywa ten, kogo jajko przeturlało się najdalej.
- Rzucanie jajkami do celu
Szykujemy koszyk, wiaderko lub pojemnik, do którego następnie każdy po kolei próbuje trafić jajkiem. Uwaga! Jeśli zabawa odbywa się w domu, niech to koniecznie będą jajka ugotowane. W plenerze można pokusić się o surowe jajka, choć lepiej unikać ich marnowania i mogą to być np. kulki z papieru lub piłeczki pingpongowe.

 

NAUCZANIE ZDALNE 02.04.2021r.  piątek
Temat: ŚMIGUS DYNGUS.
2. Zobaczcie zamieszczony poniżej film „Śmigus Dyngus” a poznacie kolejny zwyczaj wielkanocny - LANY PONIEDZIAŁEK. https://www.youtube.com/watch?v=MXr5pWMtKqc
3. „Uwaga, oblewamy wodą!” - ćwiczenie tułowia. „Do celu” - zabawa z wodą w wannie.
4. „Śmigus-dyngus” - wykonanie rysunku lub kolorowanki do wiersza Marii Terlikowskiej.
Wie o tym i Tomek i Ewa,że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
dla żartu, dla śmiechu, troszeczkę.
Bo gdy wiatr chmurkę przywieje
to wszystkich was deszczem poleje.
Śmigus-dyngus! Staropolskim obyczajem
w wielkanocny poniedziałek
oblewamy się nawzajem.
 
Rozmowa z dzieckiem o odpowiednim zachowaniu się podczas zabaw śmigusowych.
 
5. „Wodne eksperymenty” - obserwowanie właściwości wody, ćwiczenie logicznego myślenia. https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ . Eksperymentujcie z rodzicami !

 

06.04.2021r.
Temat dnia : DZIEŃ DOBRY i DO WIDZENIA !
2. Mała Myszka opowie wam, jak ważne są dobre maniery i używanie magicznych słów: DZIEŃ DOBRY i DO WIDZENIA. Oglądajcie uważnie bajkę a później drogie Kotki stosujcie się do wskazówek Myszki https://www.youtube.com/watch?v=YPlUtgcMwuE
 
3. Praca plastyczna "Myszka". Możesz wykonać swoją Myszkę w paski, która pomoże Ci pamiętać o dobrych manierach i pobawić się razem z nią.
Drodzy Rodzice poćwiczcie z dziećmi wycinanie. Jeśli dziecko będzie miało problem z cięciem po skosie, linii falistej to na początek niech tnie paski, linie proste. Przypomnijcie, jak prawidłowo trzymać nożyczki. Powodzenia !
 
Popołudniowe zadania PANI AGNIESZKI:
  1. Przypomnijmy sobie piosenkę " Jestem sobie przedszkolaczek". Jeśli macie w domu instrumenty muzyczne możecie na nich zagrać, a jak nie, to można wykorzystać przybory kuchenne np. kubeczek i łyżeczka. https://www.youtube.com/watch?v=ByDrepy0f9o
  2. Zrób dziś coś dobrego np. pomóż rodzicom w kuchni w przygotowaniu kolacji, posprzątaj zabawki.
  3. Przygotuj laurkę dla swojej koleżanki lub kolegi z przedszkola.

 

07.04.2021r.
Temat dnia: TRZY MAGICZNE SŁOWA: PROSZĘ, PRZEPRASZAM i DZIĘKUJĘ.
  1. Witamy nowy dzień. Zaczynamy od gimnastyki z kocimi wygibasami. Spróbujcie naśladować ruchy kota https://www.youtube.com/watch?v=tZUcCRzwHtY
2. Dziś przypomnimy sobie MAGICZNE SŁOWA, które dobrze już znamy i często ich używamy. Wszystkie Kotki wiedzą jak ważne jest by się wzajemnie szanować i kulturalnie, grzecznie się do siebie odnosić. https://www.youtube.com/watch?v=DL6eWrZAizQ
3. Żeby utrwalić zwroty grzecznościowe, pooglądaj ilustracje i dopasuj słowo do ilustracji a następnie zapamiętajcie rymowankę:
„Trzy magiczne słowa zawsze przy sobie noszę: dziękuję, przepraszam i proszę”.
4. „Co zniknęło?” - praca indywidualna z dzieckiem, ćwiczenie wyobraźni i pamięci. Rodzic układa przed dzieckiem kilka elementów, mogą to być np. kamień, orzech włoski, śrubka, klocek. Dziecko zapamiętuje te przedmioty, ich kolejność a następnie odwraca się do ściany. W tym czasie rodzic chowa jeden przedmiot a dziecko odwraca się i sprawdza czego brakuje.
5. Dziś GIMNASTYCZNA ŚRODA, wiec ćwiczymy https://www.youtube.com/watch?v=HkPdFnGRFGw
6. Na koniec zabawa matematyczna. Policz elementy na obrazku i pokoloruj właściwą liczbę kółek. Powodzenia!
 
08.04.2021 r.
Temat dnia: Szanuję innych i pomagam im.
 
 
2. Wysłuchanie wiersza Piotra Korońskiego „Warto pomagać”:
Czy warto pomagać? Niejeden zapyta.
Przecież pomaganie to rzecz znakomita!
Ty też kiedyś możesz znaleźć się w potrzebie.
Wtedy pomoc przyjdzie również i do ciebie.
 
Treść wiersza ma zainspirować dzieci do odpowiedzi na następujące pytania: Co to znaczy być dobry i uczynny dla innych? Komu możemy pomagać i w jakich sytuacjach? Dlaczego warto pomagać innym? Co to znaczy, że „dobry czyn” powraca? (podaj przykłady).
 
3. Posłuchajcie bajki o małym misiu, który bardzo potrzebował pomocy innych. Zastanówcie się czy w naszym przedszkolu też tak sobie pomagamy? Czy warto pomagać?
 
4. Teraz przypomnijcie sobie naszą rymowankę o niedźwiadku i poruszajcie się troszkę jak małe misie https://www.youtube.com/watch?v=JovYQa7IlKU
 
5. "Mały miś" - rysowanie po śladzie. Ćwicz rączkę, spróbuj używać różnych kolorów. Powodzenia!
 
POPOŁUDNIOWE ZADANIA PANI AGNIESZKI :
Zabawy muzyczno - ruchowe do piosenki
  1. „Czy chudzi, czy grubi….”
2. Małe TGD - Góry do góry
3. Klasyfikacja zachowań na rzeczy dobre i złe - Bajka dla dzieci
 
 
09.04.2021 r.
Temat : KULTURALNY PRZEDSZKOLAK PRZY STOLE.
  1. " Jestem kulturalny przy stole" - Kotki zobaczcie, co mała Myszka ma Wam do powiedzenia o zasadach zachowania przy stole. Ćwiczenie kulturalnego zachowania się przy stole, kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych.
3. Zabawa ruchowa ,,Bieg kelnera’’
Potrzebne będą plastikowe lub papierowe talerzyki oraz piłeczka. Zadaniem dziecka jest przebiec z jednego do drugiego pokoju trzymając talerzyk z piłką. Doskonalenie sprawności ruchowej koordynacji wzrokowo-ruchowej.
4. „Zapamiętaj, to ważne!” - poznanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole, nauka metodą ze słuchu. Rodzic prosi o powtórzenie zasad kulturalnego zachowania się przy stole. Dziecko powtarza i uczy się zasad kultury.
Najpierw jedzenie do buzi wkładam, potem ją zamykam i ładnie zjadam.
Gdy do buzi jedzenie wkładasz, nachyl się nad talerzem, z którego je zjadasz.
O tym każdy przedszkolak pamiętać musi - jem i piję w ciszy, by się nie zakrztusić.
 
5. Jak układamy zastawę stołową? https://www.youtube.com/watch?v=xT36OtJOLlY
• Ułożenie sztućców, talerzy (wyciętych szablonów) - karta pracy.
Jeśli rodzice pozwolą, możesz też pobawić się prawdziwą zastawą stołową i nakryć stół dla całej rodziny.
 
6. Ozdoby stołu - prace plastyczno-techniczne. Na odświętnie przystrojonym stole warto przygotować przy każdym nakryciu ozdobne serwetki. Jeśli chcesz, możesz nauczyć się, jak je składać, aby stół wyglądał jeszcze bardziej wyjątkowo. https://www.youtube.com/watch?v=NXzRlczfYak . Stół można także udekorować świecami lub bukietem kwiatów, które wiosną na pewno znajdziesz w ogródku.
 
7. Przyjmujemy gości - zabawa tematyczna.
Teraz możesz pobawić się z rodzicami lub rodzeństwem w przyjmowanie gości. Pamiętaj! Gościnność, to nie tylko ładnie nakryty stół, ale przede wszystkim uprzejmy sposób zwracania się do gości oraz dbanie, aby niczego im nie brakowało. Podczas zabawy pamiętaj o przywitaniu gości, odebraniu od nich płaszczy, oraz o wskazaniu im miejsca przy stole. Ćwicz gościnność, zwracając uwagę, czy komuś nie trzeba czegoś podać, czy nie kończy się cukier w cukierniczce itp. Na koniec podziękuj gościom za wizytę i uprzejmie ich pożegnaj. Bądź dla nich miły i chętnie im pomagaj - to właśnie takie zachowanie sprawia, że dobrze czujemy się u kogoś w domu!
 
Powodzenia i dobrej zabawy Kotki 
 
TEMATYKA  TYGODNIOWA: Książka moim przyjacielem.
 
12.04.2021r.
Temat dnia: JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?
  1. Gimnastyka poranna: https://www.youtube.com/watch?v=OaY6F-CNju0 - poruszaj się do wesołych piosenek.
  2. "Jak powstaje książka" oglądanie filmu edukacyjnego, wyciąganie wniosków. https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q&t=52s i https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8
3. Przeglądanie książek w domowej bibliotece.
 
- rozmowa na temat różnorodnych rodzajów książek:
przyrodnicze, historyczne, fantastyczne, naukowe, słowniki, bajki itp.
- budzenie zaciekawienia książką
- przeczytanie całej( np. bajki) lub fragmentów wybranej książki
 
4. Zabawa matematyczna „Książeczki z naszej półeczki”
 
Wybieramy różne książki z półki różniące się wielkością, grubością
- porównujemy z dzieckiem te książki ze względu na wielkość, grubość, używamy zwrotów, gruba, cienka, wysoka, niska, niższ
Pytania pomocnicze:
-Czym różnią się od siebie książeczki? -Czy są tej samej wielkości?-Czy są tej samej grubości?-Czy mają takie same kolory?Gdzie możemy kupić książkę?Gdzie możemy wypożyczyć książkę? W jaki sposób dbamy o nasze książki, żeby ich nie zniszczyć?
Przeliczamy książki zgodnie z możliwościami dziecka. Dodatkowo dziecko może wykonać karty pracy "Policz książki" i "Znajdź największą książkę".
 
5. "O co prosi nas książka?" przypomnienie dzieciom, ze koniecznie muszą szanować książki "Od książki kilka słów".
 
6. "Stary niedźwiedź mocno śpi" - zabaw ruchowa. Zabawcie się z rodzicami lub rodzeństwem https://www.youtube.com/watch?v=trY1_BpfM2I
Powodzenia!
 
 13.04.2021r.
Temat dnia: KOLOROWY ŚWIAT BAJEK.
  1. Zabawa ruchowa “Korona czytelnika”
Do zabawy potrzebna będzie książka/ zeszyt/ notatnik/ bloczek karteczek samoprzylepnych lub woreczek gimnastyczny.
Dziecko kładzie książkę na głowie, a rodzic wydaje polecenia (przykładowe poniżej). Zabawa polega na tym, aby wykonywać zadane ćwiczenia przez rodzica w taki sposób żeby książeczka nie spadła z głowy.
- podnieś nogę i stój jak bocian; wytrzymaj 3 sekundy,
- obróć się,
- kucnij,
- zrób dwa kroki do przodu,
- zrób dwa kroki do tyłu,
- tańcz, itp.
2. Ćwiczenia w mówieniu “Co widzisz na obrazku”
Drogi rodzicu weź ulubioną książkę z obrazkami dziecka i poproś, aby opisało parę obrazków. Ważne jest aby dziecko układało zdania, a nie tylko rzucało hasłami. Na koniec przeczytaj dziecku fragment bajki.
3. Zabawa dramowa, odgrywanie ról. Jesteś bajkową postacią. Dziecko wciela się w role bohaterów bajek. Propozycja scenek.
-jesteś rybakiem, który łowi ryby,
-jesteś Kubusiem Puchatkiem, który wspina się na drzewo po miód.
-jesteś Kopciuszkiem , który tańczy na balu,
-jesteś rycerzem, który strzeże zamku
-jesteś księżniczką, która spała na ziarnku grochu
-jesteś wilkiem, który udaje babcię.
4. "Odszukaj bajkowe postacie" - przyjrzyj się obrazkom i zastanów się, które elementy bajek pasują do siebie. Połącz je w pary.
 
Zadania popołudniowe Pani Agnieszki:
Doskonalenie motoryki małej, spostrzegawczości wzrokowej.
1. Zabawy z nakrętkami
2. Domowe zabawy - wyścigi nakrętek
3. Woreczki sensoryczne dla dzieci - zabawa zamiast tabletu.
 
14 kwietnia 2021r.
Temat: NAJPIĘKNIEJSZE WIERSZE DLA DZIECI.
2. Przynieś wszystkie swoje książki z wierszami. Posłuchaj kilku wierszy dla dzieci. Może przeczyta Ci je mama lub tata. Porozmawiajcie o nich, czy są śmieszne, czy są smutne, o jakich postaciach opowiadają? https://www.youtube.com/watch?v=YkVWY4RjR84
 
3. Gimnastyczna Środa - "Ruszamy się jak zwierzątka"- ćwiczenia gimnastyczne na prawidłową postawę ciała https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
 
4. "Moja książka z wierszykami" -pobawcie się w autora i ilustratora książki. Możecie razem zilustrować ulubione wierszyki dziecka (wykonajcie 3-4 ilustracje), lub stworzyć własne książki. Zróbcie z tego zabawę dla całej rodziny. Mama, tata, bart, siostra. Jeśli macie ochotę wyślijcie zdjęcia waszej książki, chętnie je zobaczę.
 
5. Wysoko - nisko” - zabawa ruchowa. Dzieci spacerują po pokoju, każde z książką w ręce, przy akompaniamencie muzyki. Na hasło: •Wysoko! Stają na palcach, naśladując odkładanie książek na wysoką półkę •Na hasło: Nisko! kładą książki na podłodze, kucając przy tym zamiast się schylać. Zabawę powtarzamy.
 
6. Na koniec zostawiam Wam szlaczki, żeby poćwiczyć rączkę. Powodzenia!
 
15.04.2021r.
Temat dnia: W KSIĘGARNI I BIBLIOTECE.
1. Rozpoczynamy zabawą ruchową "Krasnoludki i wielkoludy"
Dziecko maszeruje po obwodzie koła w rytm bębenka (klaskania). Na hasło małe "krasnoludki" wykonuje siad podparty, chwyta się za pięty i porusza się po obwodzie koła. Na hasło "wielkoludy"dziecko wspina się na palce i maszeruje po obwodzie koła. Na hasło szybkie krasnoludki dziecko biega po obwodzie koła.
 
2. Kłopoty w bibliotece - słuchanie wiersza M. Przewoźniaka.
Książkom w pewnej bibliotece
nudziło się tak dalece,
że ni z tego ni z owego
zaczęły grać w chowanego.
“Calineczka” się schowała
za ogromny “Atlas ryb".
Szuka krasnal Hałabała,
gdzie się przed nim Plastuś skrył.
Tak się wszystkie wymieszały
że ta pani w bluzce w prążki
chodzi tutaj już dzień cały,
nie znajdując żadnej książki.
Czytamy wiersz i prezentujemy dziecku poniższe obrazki.
Po wysłuchaniu wiersza:
- dziecko wymienia postacie z bajek, które wystąpiły w wierszu,
- rodzic wyjaśnia różnice między biblioteką a księgarnią,
- wyjaśniamy, po co chodzimy do biblioteki i tłumaczymy dlaczego w bibliotece ważny jest porządek.
 
3. "Pada deszczyk" - zabawa ruchowa/paluszkowa:
Pada deszczyk, pada, pada, /Uderzamy palcem o podłogę/
coraz prędzej z nieba spada. /Przebieramy wszystkimi palcami//
Jak z konewki woda leci, /Uderzamy całymi dłońmi o podłogę/
A tu błyskawica świeci… /Prostujemy się i klaszczemy w dłonie nad głową/
Grzmot !!! /Tupiemy stopami o podłogę/
 
4. Czy to książki z biblioteki, czy z księgarni musimy o nie dbać. Posłuchajcie , jakie są zasady korzystania z książek https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE
 
POPOŁUDNIOWE ZADANIA PANI AGNIESZKI :
2. Czy są przedmioty w twoim domu? np. ciężkie - lekkie, krzesło małe - duże
3. Zabawy z klamerkami. Doskonalenie sprawności manualnej. https://www.youtube.com/watch?v=2a4p_G-GqMo
 
16.04.2021r.
Temat dnia: KSIĄŻKA I ZAKŁADKA.
2.. „Książki”- ćwiczenia logopedyczne.
Zamienimy na chwilkę nasze buzie w książki.
- „Otwieranie i zamykanie książki” - dziecko otwiera i zamyka szeroko usta.
- „Przekładnie kartek w książce”- dziecko przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego.
- „Huśtamy książkę”- dziecko leży na plecach kładąc książkę na klatce piersiowej. Podczas wdechu książka wyraźnie unosi się do góry, podczas wydechu opada (wciągamy i wypuszczamy powietrze nosem przy zamkniętych ustach).
 
3. Posłuchaj wierszyka o pewnej zakładce. „Zakładka”Autor: Olga Adamowicz
 
Bardzo często do rączek, dzieci biorą wiele książek.
Bajeczki, opowiadania - szkolne lektury do czytania.
Gdy część książeczki przeczytają, to ją szybko zamykają,
a gdy sięgają po nią po chwili, nie wiedzą gdzie czytać książkę skończyli.
Dlatego dla Was jestem ja - zakładka mała i kolorowa.
Zaznaczę stronę w Twojej książeczce, byś czytać nie musiał jej od nowa.
Więc niech nie kończy się Twoje czytanie, przez rogów kartek zaginanie.
Weź mnie do ręki i połóż tam, gdzie książkę czytać skończyłeś sam.
Bo ja, zakładka - kartek obrońca, zostaję w książce zawsze - do końca
Będę Ci służyła przez długie lata, ale wiedz również o tym że,
Ja tak, jak każda Twoja książeczka zadbana i ładna zawsze być chce.
 
Pytania do wiersza: Czy wiesz już co to jest zakładka? Jak się posługujemy zakładką? Myślę, że mama, tata na pewno Ci to wszystko wyjaśnią.
 
4. Ćwiczenia gimnastyczne:
  •  1. Ręce wyciągnięte na boki, kręcenie kółek (od małych do
  • coraz większych).
  • 2. Obracanie głową w lewo/w prawo.
  • 3. Rozkrok, skręt tułowia i dotknięcie ściany za plecami
  • dłońmi.
  • 4. Podskoki w miejscu z jednoczesnym kręceniem dłońmi
  • w nadgarstkach („skakanka widmo”).
  • 5. Klęk podparty, głowa uniesiona, grzbiet opuszczony;
  • następnie grzbiet uniesiony, a głowa schowana między
  • ramionami („koci grzbiet”).
  • 6. Siad prosty, ręce proste w łokciach, przyciąganie nóg do
  • klatki piersiowej i powrót do pozycji wyjściowej.
 
5. "Moja kolorowa zakładka" - praca plastyczna.
Potrzebne będą kolorowe kartki, kartka z bloku technicznego w ulubionym kolorze, klej, nożyczki.
Wycinamy pasek z arkusza bloku technicznego. Naklejamy elementy ozdobne (koła, kwadraty, trójkąty, gwiazdki, kwiaty, serduszka itp). Niech dzieci próbują samodzielnie wycinać różne elementy ozdobne. Oto podpowiedź https://www.youtube.com/watch?v=jZMo422tzyw i https://www.youtube.com/watch?v=ZNWqouU5BYw
Oczywiście możecie wykonać zakładkę według własnego pomysłu.
Powodzenia!
do góry