Unia Europejska - Projekty
Strona główna/Aktualności/Wycieczka do LONDYNU/LONDYN - Dzień pierwszy /LONDYN- dzień drugi /LONDYN - dzień trzeci /LONDYN- dzień czwarty i piąty

Wycieczka do LONDYNU

29 Marca 2023

W dniach od 19 do 24 marca 2023 roku  41 uczniów i 5-ciu nauczycieli z naszej szkoły wzięło udział w wycieczce, której celem była stolica Wielkiej Brytanii - LONDYN. Po przelocie samolotem z Krakowa do Luton zaczęliśmy zwiedzanie stolicy Anglii. Wszyscy z autokaru przenieśliśmy się na statek, gdzie podczas rejsu Tamizą podziwialiśmy widoki robiąc pierwsze zdjęcia. Odwiedziliśmy The Royal Greenwich Astronomical Observatory, czyli Królewskie Obserwatorium Astronomicznego w Greenwich. Miejsce znaczące ze względu na przebiegający w nim the Prime Meridian of the World - Longitude 0, czyli południk zerowy wyznaczający strefy czasowe na całym świecie. Nie ominęliśmy także Tower of London, fortecy wzniesionej w 1078 roku dla Wilhelma Zdobywcy. Zwiedzając Tower of London obejrzeliśmy kolekcję najcenniejszych dla monarchii brytyjskiej klejnotów koronacyjnych The Crown Jewels, przepięknych diamentów, szafirów, złota i srebra o największej wartości historycznej i religijnej Anglii. Zwiedzając Londyn przeszliśmy znanymi mostami nad Tamizą: nowoczesnym Millenium Bridge zbudowanym z aluminium i stali oraz historycznym zwodzonym mostem Tower Bridge. Podziwialiśmy St. Paul’s Cathedral, ogromną barokową anglikańską katedrę zaprojektowaną przez słynnego architekta Sir Christophera Wrena, której budowę ukończono w 1710 r. Na liście zwiedzonych przez nas miejsc znajduje się Buckingham Palace, oficjalna rezydencja rodziny królewskiej. Tam tysiące turystów z całego świata przybywają aby zobaczyć uroczystą zmianę warty oraz aby podziwiać miejsce, w którym zamieszkuje rodzina królewska. W pobliżu słynnego pałacu spędziliśmy miło czas wypoczywając na trawie St. James’s Park, najstarszego królewskiego parku w Londynie. Pośród wszystkich historycznych i ważnych dla historii Anglii miejsc znalazł się czas na rozrywkę. Niezapomnianych wrażeń dostarczyła nam przejażdżka 135-metrowym London Eye, uruchomionym w 2000 roku kołem widokowym, które stało się ikoną londyńskiego krajobrazu. Z jego kapsuł podziwialiśmy najwyższe londyńskie biurowce, m.in. The Shard oraz imponujący widok rozciągający się na kilkadziesiąt kilometrów. Kolejną atrakcją było odwiedzenie muzeum figur woskowych Madame Tussaud's. W atmosferze świata show biznesu, fotografowaliśmy się tam z najsłynniejszymi muzykami, aktorami , postaciami historycznymi, naukowcami i celebrytami. Słynne muzeum figur woskowych zabrało nas także na wyjątkową przejażdżkę taksówką przez historię Londynu pełną efektów dźwiękowych i wizualnych. Ciekawym doświadczeniem był udział w wieczornym spektaklu teatralnym „Lion the King”. Na zakończenie można tylko powiedzieć, że w Londynie nie można się nudzić i można bardzo smacznie i różnorodnie zjeść. Każdego dnia mieliśmy wiele przygód i wspaniałą okazje, by poznać historię Anglii i zobaczyć niepowtarzalne atrakcje turystyczne. Przywieźliśmy ze sobą mnóstwo zdjęć i niezapomnianych wrażeń, których dostarczył nam Londyn.

LONDYN - Dzień pierwszy

Londyn

LONDYN- dzień drugi

LONDYN - dzień trzeci

LONDYN- dzień czwarty i piąty